Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '09

 
Kategori
Babalar Günü
 

Babalar ve daha babalar

Babalar ve daha babalar
 

DÜŞÜNÜVERMEK

Çok zeki olmayı gerektirir. Zeki değilseniz, yanlış düşünüp, fark etmeyebilirsiniz. Bazı konular çok uzun düşünmeyi, bazıları araştırmaları, bazıları da bizzat yaşamayı gerektirir.

Ben çok zeki biri değilim. Zekam, “Bilgim olmayan konularda” susmayı becerecek kadardır. Bu yüzden “düşünüvermek” hatasına düşmemeye çalışırım.

İnsanların boş durmaktan hoşlandıklarını düşünmüyorum. Mutlaka bir şeyler üretmek, iz bırakmak, unutulmamak isteriz.

Herkes blog’da yazarak yapmıyor bunu. Kimi örgü örüyor, kimi çiçek dikiyor, kimi gruplara üye olup çalışıyor, kimi icatlar yapıyor, kimi düşünüyor.

Ben de bazen yazarım, bazen dikerim, bazen yeni bir yemek yaparım, bazen fotoğraf çekerim, bazen gönüllü çalışırım, bazen de düşünürüm.

Çoktandır üzerinde düşündüğüm bir konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum.

Küçük yaşta “ Çocuk felci”nden darbe yemiş, 30 yıllık, çok sevdiğim bir arkadaşım var.

Yeni tanıştığımızda hepimiz gençtik. Tekerlekli sandalyeyi kaldırımlara çıkarmak çok kolaydı.

Yaşla beraber zorlaşmaya başladı. O zaman akıl etmeye başladık kaldırımları, rampaları.

Büyük bir sosyal faaliyet yaptık mı bunun için? Hayır. Sesimizi duyaramayacağımızı düşünüyorduk.

Hep ufak tefek şeyler yaptık. Mesela:

-Nadir de bulunsa kaldırımlardaki iniş yerlerine asla park etmem, arkadaşlarımı da uyardım.

-Kaldırım üzerine de park etmem. Zira iki ucunda iniş yeri varsa bile arabaya denk gelince geri dönmek zorunda kalıyorlar.

-İş yerime bir basamakla inilir. (rampaya müsait olsa yapardım) Tekerlekli sandalye ile gelen her müşterimizden mutlaka özür dileriz bu zorluk için. Ve onu dükkana biz indiririz mutlaka, yanındakilere bırakmayız.

-Yaşlılar yoğun bir apartmanda yaşıyorum. Her ihtimale karşı geçen yıl rampayı yaptırdık( Kendimiz için değil. Babam felç geçirdiğinde, zorluğu tüm apartman izlediği için onay verdiler)

-Marketin çöp tenekeleri kaldırımın iniş yerinde duruyordu, yerini değiştirttik.

Niye şimdi yazdım. Artık sesimi duyurma şansım olduğunu fark ediverdim.

Sizlerden bir isteğim var. Bir ara bu konuyu düşünün, minicik de olsa yapılabilecek şeyler bulur yaparız belki.

Asıl yapılması gereken büyük organizasyonlardır. Bunu ben yapamam. Ama hepimizin yapabileceği küçük

şeyler vardır. Bir ara düşünün lütfen. Farkındasınız (yaptım) diye yazdıklarım, hiç zahmeti olmayan basit şeylerdir. Yolda yürürken etrafımıza bu açıdan baksak yeterli olur diye düşünüyorum.

Elimizden gelenleri yapalım bari. İlgilenenlere teşekkürler şimdiden.

Çocuğu tekerlekli sandalye sahibi olan babaların ve diğerlerinin BABALAR GÜNÜ kutlu olsun.

 
Toplam blog
: 23
: 818
Kayıt tarihi
: 10.02.09
 
 

GÜLÜMSEMEDEN SORUMLU DEVLET BAKANLIĞI'na talibim... Blog yazarlarından Sema Şener burada olmam gere..