Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '07

 
Kategori
Babalar Günü
 

Babalar ve oğulları

Babalar ve oğulları
 

Erkekler için her ne kadar, çoğu inkar etse de, erkek evlat sahibi olmak çok önemlidir. Kız çocukları olduğunda havalara uçarlar, kız ve baba arasındaki ilişki bambaşkadır ama yine de kızı olup oğlu olamayan bazı babaların içi buruk kalır. Hangi baba oğluyla beraber aynı takımı tutup, maçlara beraber gidip tezahurat yapmak istemez. Hangi baba oğluyla arabaların markasından, kaç beygir olduğundan bahsetmek istemez. Hangi baba oğluna takılarak "Büyüde beraber kız tavlamaya gidelim" demek istemez ya da içki sofrasına oturup ilk rakıyı "Hadi iç, nazlanma. Büyüdün artık sen. Sigaranı da yak rahat rahat" demek istemez. Bunları kız çocukla da yaşarız diyenler olabilir ama erkek evlatla yaşanacak tadı vermeyeceğini herkes bilir sanırım. Baba- oğul hoş olmasa da bir kavgaya karışıp beraber sırt sırta verip dövüşseler, eve geldiklerinde birbirlerinin hallerine bakıp birbirlerine hiç bir ikilinin bakamayacağı şekilde bakıp gülümseseler. Evin annesi de ikisine birden bağırsa çağırsa ne kadar çok eğlenirler.

Bence baba-kız ilişkisinden daha özeldir baba-oğul ilişkisi. Bir o kadar özendirici örnek, bir o kadar güzel ilişkiler olsa da bir o kadar da baba-oğul arasında asla iyileşmeyecek kadar kötü olanları da vardır. Belki de etrafınızda kötü örnek daha çoktur. Olmadımı olmaz. Anlaşamadıkları zaman yaşlanılsa da ölünse de anlaşamazlar. Çok hassas bir ilişkidir. Babalar kendileri gibi evlat yetiştirmek isterler. Oğullarında kendilerini bulmak, kendi yaptıkları işi devam ettirmelerini isterler ya da olmak isteyip de olamadıklarını oğulları olsun isterler. Oğullarının isteklerine saygı göstermedikleri gün çatışma başlar, vesayre.

Aslında kötü şeylerden bahsetmek için yazmıyorum bunları. Eşim ve oğlumda gözlemlediğim birşeyden yola çıktım derken babalar günü yaklaşıyor bari babalar günü kategorisinde yazayım dedim. Benim iki oğlum var ve şimdiden babalarıyla aralarındaki bağı görebiliyorum. 4.5 yaşındaki oğlum Arda 2 yaşına kadar baba bile demedi. Hep anneci oldu. Ama öyle bir an geldi ki, babam da babam demeye başladı. Her hareketini izlemeye ve taklit etmeye başladı. Eşim bana hayatım aşkım diye hitap eder, bir ara oğlum da bana anne demeyi bıraktı aşkım demeye başladı. Babası gibi traş olmak arzusu her erkek çocukta vardır zaten. Bizimkiler de ayna karşısında az vakit geçirmediler öyle. Arda'nın tuvalet sorunu babaya olan özentisi sebebiyle çok çabuk halloldu. Ben de babam gibi tuvalete yapıcam, ben de erkeğim demeye başladı. Eşim çok kitap okur. Yüksek lisans yaptığı dönemde fazla vakit ayıramamıştı Arda'ya ama yine de beraber vakit geçirmenin bir yolunu bulmuştu oğlum. O da ders çalışıyordu. Babanın karşısına geçip kendi hikaye kitaplarından alıp resimlerine bakıyor ben de baba gibi ders çalışıyorum diye geriliyordu. Babasıyla top oynaması benimle oynadığında aldığı zevkin on katı falandır. Saçına babasının jölesini sürmek, babasının parfümünü sıkmak onun için o kadar özel ki. Hani kız çocukları da aynılarını annelerine yaparlar ya.

Anlat anlat bitmez erkek çocukların babalarıyla paylaşmak istedikleri, taklit ettikleri. Eşimin eli kırıldı iki hafta önce ve iki haftadır alçıda. Oğlum babaya özenme olayını abartmış geçen gün "Ben de baba gibi kırıcam kolumu"diyerek oraya buraya yumruk savuruyordu. Eşimin elini nasıl kırdığı sorusu ona babası tarafından "Yaramazlık yaptım, kırıldı" şeklinde cevaplanmasına rağmen baba ne yaptıysa doğrudur mantığı ona bunu yaptırıyordu. Babası onun idolü halinde olduğu için ne yapsa aynısını yapma yolunda. Babalar bu konuda gerçekten çok tutarlı ve dikkatli olmalılar.

Oğullarıyla iyi ve kaliteli bir ilişki kurmak isteyen babalar kendi çocukluk ve gençlik zamanını hatırlayıp ona göre davranmalılar. Özendirici bir kimlik taşıdıkları için oğullarından beklemediklerini kendileri yapmamalılar. Hem babalar oğullarıyla sağlıklı bir iletişim kurabilirse annelere çok yük binmemiş olur. Baba ile sorun yaşadığı veya anlaşamadığı için anneci olan sağlıksız erkek çocukların sayısı çoğalıyor. Bu zincirleme reaksiyon gelin kaynana çatışmasına kadar gidiyor.

Diyeceğim o ki; kız ya da erkek çocuk babası olsun, çocuğuyla sağlıklı ve kaliteli bir yaşam süren tüm babaların babalar gününü kutlarım. Sevgili eşim, iki oğlumun babasına da bu kadar iyi bir baba olduğu için teşekkür eder, onun da babalar gününü kutlarım. Kendi babam için özel bir yazı yazmıştım zaten. Herkesin babası özeldir. Tüm özel insanlara sevgiler, saygılar...

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..