Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '08

 
Kategori
Babalar Günü
 

Babalık Sınavı..

Babalık Sınavı..
 

Pazar günü ÖSS'ye girecek olan kızımın, bana vereceği en güzel babalar günü hediyesi sınavda başarılı olmasıdır, gibi artık çok sıradanlaşmış bir laf etmeyeceğim.

Tüm babaların aslında çocuklarından beklediği ve istediği, sonuçta onların rahat bir hayat yaşamalarını temin edecek başarılarıdır.

Hiç bir karşılık ve beklenti olmaksızın, çocuklarımızdan istediğimiz, bizi kendileri hakkındaki kaygılarımızdan azade edecek bir yerlere gelmeleri, kısaca kendilerini kurtarmaları değil midir..!

Özellikle kız çocuklarının, kendi ayakları üzerinde durabilecek dünyevi konum elde etmeleri, biz babaları hem dünyevi ve hem uhrevi rahatlığa erdirecek.

Gözümüz açık gitmeyecek kısacası..

27 Yıllık eğitimci ve inanmış bir adam olarak, her şeyi bu "sınava" bağlayacak da değilim.

Elbette ÖSS de dahil, her şeyin hayırlısını istiyoruz, kendimiz ve çocuklarımız adına.

Ama Türkiye gibi, yaşayanlarına "güvence" vaadetmeyen bir ülkede, çoçuklarımız için kaygılanmıyoruz desek yalan olmaz mı..? Elbette olur..!

Keşke çocuklarımızın ilgi ve yeteneklerine göre tahsil yapabilme imkanları, ÖSS kabusunu yaşamaksızın sunulabilseydi bu ülkede..

Keşke çocuklarımız, "Ya ailemin bunca emeğini boşa çıkarırsam.." kaygısıyla, bu üç saatlik cendereye giriyor olmasalardı.

Keşke bu ülke, en verimli ve en kazançlı endüstrinin "sınav endüstrisi" olduğu bir ülke olmasaydı.

Ben kızıma, sadece kendi geleceği için bile olsa, kendisinden bir beklentim olduğu hissini vermemek için elimden geleni yapacağım.

"Sınav ve sonucu değil, sen benim için önemlisin", duygusunu vermeye çalışacağım.. Söyleyebilirsem bunu açıkça söyleyeceğim hatta..!

Ama bu, (O bu yazıyı okumayacağı için yazıyorum) bu ülkenin şartları içerisinde, bir baba olarak başarılı olmasını istediğim gerçeğini yok etmiyor..

İstiyorum çünkü ülkeme güvenemiyorum. Yaşları değil on sekiz, otuz sekiz bile olsa, çocuklarımız konusunda içimizin rahat olmaması bundar mıdır acaba..?

Ben ölüp gitsem de ülkem ve devletim çocuğuma sahip çıkar, inancını asla besleyemememiz midir, bu kaygılarımızın temeli..

Bundan mıdır, bu ülkede sadece gençlerin değil, tüm aile efradının "sınava" girmesi..!

Böyle olabilir; bütün bunlar Türkiyenin sosyal gerçekliği bulunabilir.

Ben yine de duruşumu sağlam tutmak istiyorum..

Belki ülkeme güvenemiyorum ama Rabbime güveniyorum..!

Allah hepsinin yardımcısı olsun..!

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..