Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '11

 
Kategori
Özel Günler
 

Babam öldüğünde vedalaşamadım

Babam öldüğünde vedalaşamadım
 

Babam hiç denize girmemiş


Bugün babamın 19. ölüm yıldönümü. O hız tutkunu sürücü 150 km. ile gitmeseydi babama çarpmamış ve babam ölmemiş olacaktı. Bende babamı bu kadar çok özlememiş olacak ve onunla daha fazla zaman geçirmiş olacaktım. Babam bizi bırakıp gittiğinden beri hep keşkelerle yaşar oldum. Ona hiç onu çok sevdiğimi söyleyemedim. Babam ve annem bize söylerlerdi ama nedense biz onlara bunu söylemedik. Aklımda her zaman ona babam olduğu için, okutmak için koşturduğu, hiç bir kızın okumadığı köyümüzde bütün kızlarını okuttuğu için teşekkür etmek vardı. Sana yeterince teşekkür edemediğim için ne kadar pişman olduğumu keşke bilebilseydin. Zamanımın çoğu okul, iş derken hep sizden ayrı geçti. Yıllık izinler de öyle kısaydı ki paylaşmak istediklerime ya zaman yetmedi ya da ben erteledim. Sonra bir gün o acı sonla karşılaştım ve artık her şey için geç kalmış keşkelerimle baş başa kalmıştım. İzine gelip dönüşlerimde ki veda anları benim için hep özeldi. Seninle sanırım en yakın olduğum anlardı. O anlarda sen bambaşka biri oluyordun. O otoriter görünüşünün arkasında bambaşka bir baba vardı. Vedalaşırken birbirimize sarıldığımızda benimle birlikte seninde ağladığnı bana göstermesende fark ederdim. Hatta bazen gözyaşlarımız çıktıkları yolculukta yanaklarımızda yolları kesişirdi. Ben sonra hızla otobüse biner ağlayarak bir daha ne zaman görüşeceğimizi düşünürdüm. Beni götürecek otobüs hareket edince senin elin otobüs gözden kayboluncaya kadar havada kalırdı. Oysa sen son yolculuğuna giderken benim sana istediğim gibi veda etmeme izin vermediler. Tanımadığım kişiler sana sarılıp seni sevdiğimi, bizi bırakıp gitme demek istediğimi, bana bize yaptıklarına teşekkür etme isteğime izin vermediler. Ölmüş kefenlenmiş naaşa sarılmak hele yüzüne gözyaşı damlatmak günahmış, abdest bozulurmuş. Mezarınada yaklaştırmadılar. Kadınların mezara gelmeside sözde günahmış. Sen görmedin ama biz hepimiz mezarlıktaydık ama bizi benim ısrarıma rağmen yaklaştırmadılar. Baba kızın arasına birileri girdi. Oysa ben senin yarı açık mat bakan gözlerine dokunmak, yarısı sarılı sararmış yüzünü öpmek istemiştim, izin vermediler. Sana yaklaştığım zaman sana ait olan o kokunu duydum. Dünyanın en güzel parfümünden bile güzel kokuyordun. Uzun uzun sana veda etmek istedim ama hep birileri engel oldu. Keşke sana daha uzun ve istediğim gibi veda edebilseydim. Seni çok özledim baba. Işıklar içinde uyu. 

 
Toplam blog
: 9
: 1440
Kayıt tarihi
: 05.02.09
 
 

1961 de Artvin ili Ardanuç ilçesinin şirin bir köyünde sonbahar günü dünyaya gelmişim. 1981 de İstan..