Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Haziran '10

 
Kategori
Babalar Günü
 

Babammm

Hissederek seni hatırladığım yıllar 70 li yıllardı babammm ,

sense 40 lı yaşlardaydın cıva gibi

saçların bile vardı hafif dalgalı,

biraz zayıfça gibiydin , avurtların içeride

bir kolun ileri geri sallanırken diğer kolun önüne doğru çapraz gider gelirdi, öyle yürürdün işte

şimdiki gibi takatsiz dizler nerdeee

koşar gibiydin

tv yeni çıkmış, Mustafa’yla beni lokale götürürdün ‘bir solist’i izlerdik maden suyuyla beraber

ayaklarının üzerine bastırır yürütürdün beni ve Mustafa’yı , hele de keyfin yerindeyse hafiften türkü de mırıldanırdın hani

‘’penceresi yeşil boya, ben vuruldum sizin soya’’

Ahhh benim babam

Belki okumazlar çocuklar diye öğretmen maaşına rağmen üç ev yaptın, tane üzümlere bile pazarlık yaparak

Aynı dönemlerde iki oğlunu üniversitede okuttun

Maaşını üçe bölerek

Siyasetle ilgilenmemi istemedin hiç, biliyorum ki korktun benim adıma , haklıydın

Zaten bizde kurtaramadık memleketi , aynı yerdeyiz

Burnunun üzerindeki yaradan ötürü kanser korkusuyla geçti yılların, ne evhamlıydın babammm

Birde okulundaki çocuk ölümünden dolayı yıllarca süren mahkemeler süreci ve içeri girme korkusu

Sen hacca gittiğin gün ben de vatan görevine Diyarbakır’a

Hep annemin hastalıklarından muzdarip

Şimdi evdeki roller değişti, annem iyi , sen hasta

Kul hakkı yememeye özen gösterdin, Allahtan korktun,

Çalmak kitabında hiç yoktu, namussuzluk asla

Cimri dediler sana , pazarlıkçı , ama sadık kaldın sözüne hep

Onuruna çok düşkündün

Devletle karşılaşmaktan çekindin hep, hakkın da vardı hani

Görevini inayet gibi satan memur olunca, aksi ne mümkün

Çok değiştin be babam, varlık da para da hükümsüze indi sende

80 li yaşlara doğru böyle mi oluyor insan

Düşünüyorum da benim doktora tahsil ettiğim yıllarda da sen böyle olsaydın , yani paraya kıymet vermeyen, ben akademik kariyerimi keserek üniversite dışına, paraya doğru koşar mıydım acep

Olsun iş, ekmek verdik bizde insanlara yıllarca, fiziğin içinde kaldık çıkmadık düne kadar

Bizde çalmadık hiç , kul hakkı yemedik , namussuzluğumuz da yok

Şerefimizle yaşadık,

bu memleket için çarptı yüreğimiz

Şimdi sana ,

bedenini zor taşıyan ayaklarına çok üzülüyorum çoook

Tıp naçar, 80 yaşa ne yapsın

artık sen yakın mesafeler yürüyen , bacaklarını kaldırmaktan aciz

Öteki aleme hazırlanıyorsun biliyorum

ve ben…

Ben kahroluyorummm

Günün kutlu olsun babammmm.

Oğlun.

İbrahim Erol

gazete54.com

 
Toplam blog
: 135
: 694
Kayıt tarihi
: 31.08.09
 
 

Gazi Üniversitesi fizik lisans eğitiminin ardından, Marmara Üniversitesi'nde master, İTÜ'de dokto..