Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Babanın Tekmesinden Sonra

Her anne baba çocuğunun okuması için gayret eder, tüm imkanlarını kullanır. Biz de oğlumuzun lise eğitimi için bu şehre taşındık. Ancak ders çalışmama sorunu vardı. Devamlı internette, akıllı cep telefonunda vakit öldürüyor, bir türlü çalışma odasına geçip ders yapmıyor.Notları da orta geliyor. Bir gün sordum, sen ders yapmıyorsun, bu notları nasıl alıyorsun diye. Derste dinlediklerimle dedi.

Okuluna gittim, rehber öğretmeniyle, müdür muaviniyle görüştüm. Bana dedikleri, 'Sonalp  efendi bir çocuk'. Veli olarak bu görüşmelerimin yararı olmadı.

Annesinin bazen sert uyarıları da işe yaramadı. Ben kendisine okumaktan başka şansın yok, bir memur emeklisi çocuğusun, bu hayat senin hayatın dedim. Aslında zeki bir çocuk, çalışsa mutlaka başaracak ama. Elimiz kolumuz bağlı evde onu okusun diye bekliyoruz. Etrafta tanıdığımız insan da yok.

Özel bir hastaneden randevu aldım. Ücretli psikoloğa götürdüm. Önce doktora durumu anlattım. Sonra çocukla baş başa konuştular. Oğlan çıktı ben girdim, 15 günde bir seansa gelin dedi. Tabi her seans ücretli. Üniversite öğrencileri ücretli ders veriyor, ders aldırın dedi. Çıktıktan sonra düşündüm, ders yapmayan bir öğrenci nasıl kurs alacak, boşuna masraf diye düşündüm. Seanslara da gitmedim. Olayı oluruna bıraktım.

Artık son sınıfın başlarındaydık. Önünde üniversite sınavı var. Bir gün odamda bilgisayarın başındaydım. Odama hışımla annesi girdi; 'Sonalp ben ders çalışmak istemiyorum diyor' dedi. İyice öfkelenmiştim. Ayağa kalktım, salona girdiğimde Sonalp üçlü kanepeye yayılmış yatıyor. 'Kalk lan ayağa' deyip dizine bir tekme vurdum. Baktım oralı olmuyor, tekrar 'kalk lan ayağa' deyip yine dizine bir tekme vurdum. Ağır ağır doğruldu, salonun tam ortasında karşı karşıyayız. Boyu benim kadar var keratanın. Sert bir şekilde; 'Okumamayacaksan, yarın çarşıya git, kendine iş ara' dedim. Sert söyledim sert. Odadan çıktım.

Yaşam devam ediyor tabi. Eve geldiğimde eşime sordum, ne yapıyor diye. Ders çalışıyor dedi. Ve böylece ders çalışmalar başladı sıkı bir şekilde. Yeni kitap isimleri veriyor, internetten alıyorum. Odası hazırlık kitaplarıyla doldu taştı.

Ve büyük gün geldi. Sınav günü, heyecanlı sonuç bekleme. Sonalp İstanbul'da inşaat mühendisliğini kazanmıştı.

Babasının tekmesini unutmaz inşallah.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..