Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '14

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Baby Shower

Baby Shower
 

Amerika’dan ithal baby shower partisinin Türkçe meali bebek partisi aslında. Anne adayının en yakın arkadaşları tarafından ona moral vermek amacı ile doğuma yakın bir süreçte sürpriz parti şeklinde düzenlenir. Çeşitli oyunlarla renklendirilen buluşmada anne adayının hamilelik psikolojisinden çıkıp, doğum endişelerini bir yana bırakıp felekten bir gün geçirmesi arzulanır. Öte yandan hamilelik nedeni ile asosyalleşmeye başlayan ve bebekten sonra hepten dünyadan kopacak anne adayına arkadaşları ile doyasıya vakit geçirme imkanı verir. Amerika’da bu partinin çıkış sebeplerinden bir tanesi de anne/babanın bebek ihtiyaçlarını karşılamaya destek olmaktır. Partiye geleceklere bebeğin ihtiyaç listesi dağıtılır ve bu yönde hediyeler alınır ama Türkiye’de bu uygulamaya hiç rastlamadım.

Yani amaç olarak oldukça güzel düşünülmüş, faydalı bir etkinlik. Türkiye’de daha yeni yeni kutlanmaya başlandı ve çoğu insan altında yatan sebepleri bilmediğinden bunları sosyete uğraşları ya da özentilik gibi görmekte... Ve bu çoğunluğunda daha önce hamilelik yaşamadıkları kesin.

 Gelelim benim ‘baby shower’ partime. Çevremde pek bilinmeyen bir uygulamaydı bu. Arkadaşlarımın çoğu bekar ya da aynı dönemde hamile kaldığımız çiftlerdi. Dolayısı ile ‘baby shower’ partilerini pek bildiklerini sanmıyorum. O nedenle böyle bir partinin aslına uygun olacağı üzere bir arkadaşım tarafından düzenlenmesini beklemiyordum. Böylece iş başa düştü...

Zaten uzun zamandır kimseyi göremiyordum, tüm arkadaşlarımı tek tek ziyaret etmek için de ne gücüm ne vaktim vardı. Öte yandan da yakın zamanda bebekli hayata geçiş yapınca uzuun bir süre kimsecikleri göremeyeceğimi biliyordum. Bu nedenle kendime bir ‘baby shower yani bebek partisi’ düzenlemeye karar  verdim. Böylece arkadaşlarımı bir araya toplayacak bir bahanem oldu.

Öncelikle yanımda görmek istediğim arkadaşlarımın ve akrabalarımın listesini çıkardım. Yaz dönemi olduğu için tatil ya da başka planları ile çakışmasını engellemek adına hepsini tek tek arayarak hangi dönemde uygun olduklarını öğrendim. Ve büyük çoğunluğun çakıştığı bir tarihi seçtim parti yapmak için. Daha sonra da hem partime uygun olabilecek hem bana yakın hem de arkadaşlarımın ulaşımda zorlanmayacağı bir mekan aramaya başladım. Bir kaç alternatif mekanla görüştükten sonra iş yerime 20 dakika mesafede, bahçeli, tanınmış bir kafeteryanın bahçesinde düzenlemeye karar verdim. İyi ki de öyle yapmışım, açık havada çok keyifli oldu. Vak’a o gün çalışacağım için iş yerine yakın bir mekan tercih etmem gerekiyordu.

Sıra geldi parti konsepti belirlemeye. Hamilelik dönemimi anlattığım yazımda da belirttiğim gibi kızımı ‘kuzummm’ diyek seveceğim için hem doğum, hem baby shower hem de oda dekorasyon konseptini ‘kuzucuk ‘ olarak belirledim. İnternetten indirdiğim kuzu ve baby shower temalı vektörler ile bilgisayarımdaki grakif tasarım programını kullanarak daveyite, bardak süsü, hediye şekerlerin üzerine teşekkür kartı, peçete halkası, anne ve misafirlerin takacağı ‘new-mom, new-aunt’ yaka kartları, ‘cup cake’ şekline duvar süsleri, çikolata kaplaması ile ‘Alya’nın bebek partisine hoş geldiniz’ yazan bir kapı süsü hazırladım. Bu tasarımların örneklerini aşağıda bulabilirsiniz. İlk işim tüm arkadaşlarıma davetiyelerini mail atmak oldu.

Daha sonra misafirlerime vereceğim hediyeleri belirledim. İlk olarak düğünden elimde fazladan kalmış 100 adet nikah şekerlerinin kutularını değerlendirmek istedim. Bu kutuların içerisindeki şekerleri atarak içlerine aktardan adığım bir poşet lavanta ve tuhafiyeden aldığım kına tüllerini kullanarak lavanta kutuları haline getirdim. Bu tasarımım çok hoşuma gitti ve aynılarını doğumda da kullandım. Ayrıca aldığım rengarenk badem şekerlerini yine tül poşetlere doldurup üzerlerini tüylerle süsleyerek kendi bebek şekerlerimi hazırladım. Bunlar da daha önce aldığım şeker ağacına asmak için çok güzel oldular. Son olarak bir şekerci dükkanından aldığım kare çikolataların üzerindeki kaplamaların üzerine kendi tasarımım olan çikolata kaplamalarını yapıştırdım. Sanki bize özel çikolata yapılmış gibi oldu.:)

Ardından mekanı ziyaret ederek keşif yaptım. Oturma düzenini ve süsleme yapılacak yerleri belirledim, ölçülerini aldım. Evde kendi aldığım kristal tüllerden tül topları yaptım. Bunları masanın etrafındaki bahçe aydınlatmalarına takacağım. Ayrıca süslemede kullanmak üzere hoş geldin kızım, seni bekliyoruz felan yazılı, leylek baskılı balonlar aldım. Masa süslemesinde kullanılmak üzere pembe boncuklar aldım, bunları masanın üzerine serpeceğim. Ve yine masa süslemesinde kullanılmak üzere kuzu şeklinde biblolar aldım, bunları da masaya dağıtacağım. İnternetten bulduğum kuzucuk şeklindeki baby shower pastasını bu mekanın aşçılarına göstererek nasıl bir pasta istediğimi paylaştım.

Son olarak ikram edilecekleri organize ettim. İçecekler, pasta, kurabiye ve börekler restorandan temin edilecekti zaten. Biz de annemle ekstra olarak yaprak sarma ve kek yaptık. Oldukça dolu ve doyurucu bir masa oldu.

Partimden bir gün önce tüm davetlileri tek tek arayarak LCV’lerini aldım. Maalesef bir çoğunun işi çıkmıştı. Kalan kişi sayısına göre ikramlıkları ve ulaşımları organize ettim. Parti sabahı yeniden mekanı ziyaret ederek geleceğimiz saati bildirdim, masa düzeni ve pasta gibi tüm hazırlıkların o saate kadar yapılmasını hatırlattım. Ardından da kuaföre giderek saçlarımı yaptırdım. Parti saatinden 1 saat önceye kadar ofiste çalıştım. 1 saat önce de tüm süsleme ve eşyalarımı alarak mekana geçtim. Hazırladığım top tülleri bahçe aydınlatmalarına taktım, balonları şişirterek etrafı süsledim. Duvar süslerimi masanın tam arkasındaki cama yapıştırdım. Bahçenin bizim orturduğumuz bölümünde olan kapısının yanına da ‘Alya’nın Bebek Partisine Hoş Geldiniz’ yazılı kapı süsünü astım. Ardından masa süslemelerini yaparak, masayı düzenledim. Eveet çok yorulmuştum belki ama her şey hazırdı ve çok tatlı görünüyordu.  Artık işin keyifli kısmı olan arkadaşlarımla eğlenmek kalmıştı.

Yavaş yavaş gelmeye başladılar. Tabi yine 6-7 kişi telefonla arayarak gelemeyeceğini bildirdi. Keşke daha önceden haber verseydiler, ulaşımlarını bile organize etmiştimL Neyse bu gün hiçbir şey keyfimi bozamaz! Zaten onların yerine gelen sürpriz misafirlerim oldu, sayı olarak neredeyse tutuyordu yani... Ben ‘New Mom’ yazılı yaka kartını takarken diğer tüm misafirlere ‘New Aunt’ yazılı yaka kartları taktım. Toplu resimde oldukça hoş görünüyorlardı.

Tüm arkadaşlarım geldiğinde inanılmaz mutlu oldum, içlerinde uzun süredir görmediklerim vardı. Beraber sohpet edip, bebek üzerine geyikler yapıp eğlendiler. Sağolsunlar çok tatlı hediyeler getirmişlerdi. Ben yanlış anlaşılmamak için bebek ihtiyaç listesi dağıtmadım davetlilerime. Çünkü amacım hediye beklentisi değil arkadaşlarımı görerek biraz eğlenceli vakit geçirmekti. Öyle olmasa tüm bu organizasyonda harcadığım para ile kendim gelen hediyelerin fazlasını ve de ihtiyacıma uygun şekilde alabilirdim. Yanlış anlaşılmamak adına böyle bir liste oluşturmadım. Zaten bu uygulama Türk adetlerine göre biraz ters olduğu için pek uygulanabildiğini sanmıyorum.

Sonuç itibariyle bebek ve hamilelik stresinden uzaklaştığım, hasret giderdiğim, geyik muhabbeti yaparak kafa dağıttım ve arkadaşlarımla eğlendiğim güzel bir gün oldu. Aynı zamanda güzel bir hatıra tabii ki... Tüm hamilelere mutlaka tavsiye ederim. Ama organizasyon işi biraz zor özellikle de hamileyken, umarım sizin tüm bunları düşüp organize edebilecek arkadaşlarınız vardır...

 

Benim Baby Shower'ımdan Kareler... 

Şeker Ağacı

 

Genel Süslemeler

 

Masa Düzeni

 

Masa Süslemeleri

 

Baby Shower Çikolataları

 

Baby Shower Hediyelikleri

 

Yaka Kartları

 

Mekan Süsleri

 

Balonlar

 

Hoş Geldin

 

Baby Shower Pastamız

 

Hediyeler...

 

Hediyeler...

 

Hediyeler...

 

Baby Shower Pozu...

 

Baby Shower Hatırası

 

Baby Shower Hatırası:) 

 
Toplam blog
: 74
: 8561
Kayıt tarihi
: 30.04.14
 
 

İsmim Emel, İstanbul doğumluyum. 29 yaşında, evli ve çocuklu bir satış yöneticisiyim. 8 senedir T..