Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Badem Çorbası

Badem Çorbası
 

Soguk badem çorbasıhttp://www.essen-und-trinken.de/rezept/12961


Aklima geldikce aldigim notlarin sayisi cok. Biraz yaziyor birakiyorum. Sonunu getirmek icin havami bulamiyorum. Bazen blog okumaya kendimi kaptirincada yazmaya üseniyorum. Sizin anlayacaginiz tamamlanmamis bircok blog yazilarim beni bekliyor. Onlar bekleye dursun!

şu anda badem corbası tarifi verecegim.

15 dakikada hazirlayabileceginiz soguk bir corba.

Mutfakta yorucu gecen ve fazla harcanan zamana aciyorum ben. Özellikle zamani kisitli olanlar için, iftar sofrasinda degisik bir cesni olabilir diye düsünüyorum.

Calisan kadınların zamani cok daha önemli. Dinlenmek, kendilerine zaman ayirmak onlarin da hakki. Mutfakta gecen fazla zamani minumuma indirgemeli; ancak ev kadini olmanin önemli kriterlerinden ödün vermek gibi anlaşılmasın.

Kadin ve evkadini olmak bazi erkeklerin düsündükleri kadar basit degildir, onların işleri.
Ülkemin erkekleri; "bütün gün evde ne yaptin?" diye kadina kafa tutanların sayilari göz ardi edilmeyecek kadar yüksek olduguna inaniyorum.



Standart belki siz ideal diyebilirsiniz; bir anne, bir zevce, bir arkadas, bir dost nasil olmalidir?


Kadin dedigin ev ekonomisinden anlamali: Tüketici bilgilerine sahip olacak. Alis verislerini bilincli yapacak. "Markadir" veya "pahali mal iyidir, kalitedir"  gibi yanlis bilgilere sahip olmayacak.

Ailesinin saglikli beslenmesinden sorumlu, yiyecek maddeleri seciminde; ucuz, taze olmasina dikkat edecek. Zararli katki maddeleri iceren yiyecekleri satin almayacak.

"Ayagini yorganina göre uzatacak." Parasal konularin üstesinden gelmek onun icin zor olmayacak. Alisveris kolik olmayacak...


Gastronomi eksperi olmali: Bir kadin icin olmazsa olmazlardandir: dengeli, saglikli beslenme kriterlerine uygun leziz yemekler pisirirecek.


Az vitamin kaybiyla yemek pisirmenin püf noktalarini bilecek ve uygulayacak.

Zevkle dizayn edilmis güzel bir sofrada saglikli -nefis hazirlanmis yemekler sunacak.


Sosyokültürel bilgi ve deneyimlere sahip olmali: Basarili iyi bir konuk sever olacak. Bu baglamda iyi bir komsu, arkadas, iyi bir dost olacak.


Iyi bir cocuk egitmeni olmali: Cocuk psikolojisi bilgisine sahip olacak... Cocuk doguracak (dogurmasa daha iyi olacak) gelecegin yetiskin adayi olacak olan cocugunun basarili bir egitmeni olacak...


Disi olmanin özelliklerini püf noktalarini cok iyi bilip uygulayacak: Duyarli olacak. Detaylari sunarken yasayip yasatacak.


Evin hizmetcisi olmali (!) : Camasir yikayacak, ütüleyecek. Evi temiz ve tertipli olacak. Ama bunu asiri temizlik takintilari haline getirmezse; kendini, esini ve cocuklarini strese sokmamis olacaktir.


Kisisel gelisim bilgi ve deneyim ve hic olmazsa bir genel kültüre sahip olacak:

Öz güvenli, ayaklarini basacagi saglam bir zemine sahip olacak. Giydigi yakisacak. Güleryüzlü ve sempatik olacak.

Esine kapris yapmayacak. Temiz, sık ve zarif olacak. Sirtini kocasina dayamayacak. Bir gün yollarin ayrilma zorunlugu oldugunda depresyona girmemek, bocalamamak icin önemlidir.

Uymayan uyusamayan birliktelikler son buldugunda kocasina sitem etmeyecek. Birlikteligimiz buraya kadarmis, yolun acik olsun birlikte gecirdigimiz güzel günler icin tesekkür ederim diyecek. Ona kin ve nefret beslemeyecek. Eski bir arkadas ve dost olarak gördügünde bir selam vermenin insanlik borcu oldugunu düsünecek.

Bu kriterleri yerine getirmek zor olmamali.

Birliktelikleri zora kosan bizleriz... Önce kendimizi sorgulamaliyiz... En son kendimizi ne zaman sorguladik? Ben nerede hata yaptim veya yaptim mi?... diye.


"Ev kadini/ev kadinligi " bir meslektir. Hemde icinde bir cok meslegi barindiran bir meslektir. Kücümsenen bu meslek kadinlarin psikolojik ve fizyolojik erken yipranmasina neden olurken Tanri onlari yinede ekeklerden daha dayanikli yaratmistir. Bilimsel calisma ve istatistik bilgilere göre kadinin ömrü erkeklere oranla daha uzun oluyor.

Ev kadinligi bir meslektir fakat okulu yoktur ve maas almaz. Eger devlet, ev kadinlarina maas verecek olsa evde ve disarda calismak zorunda kalan kadinlarin bir cogu; sanirim kendi isinin sefi olmak icin evde calismayi tercih edecektir. Cünkü özgürdür. Zamanını kendi sartlarınıa göre secebilir.

Kariyer sahibi olmak isteyen kadinlar elbette bu secimi tercih etmeyebilirler. Saygi duyuyorum.


Bazi erkek eve geldiginde ayaklarini uzatip dinlenmeyi kendine hak görür. Ama kadin isten eve geldiginde ev kadinligi meslegini de icra etmek zorundadir. Yoksa kizilca kiyamet kopar...

Oysa her ikisi de mutfaga girseler keyifle calisirlarken birbirlerinin yükünü hafifletmis olurlar.

***

Neyse, nerden nereye geldim :) Oysa badem corba tarifi vermekti maksadim. Ben henüz denemedim. Badem yararli bir yiyecektir hücre yenileyici E vitamini icerir. Ben bademi atistirmayi cok severim. Belki corbasi da nefis olur.


Iftar veya imsak sofrasında sicak degil ama, leziz bir aparatif olabilir.


Malzemeler:
100 g Badem
1 dilim tost ekmegi
Tuz 2 dis soyulmus sarimsak
4-5 yemek kasigi zeytinyagi
2-3 yemek kasigi sherrysirkesi (üzüm sirkeside olabilir)
1 yemek kasigi ince kiyilmis maydanoz
250 g cekirdeksiz üzüm


Hazirlama süresi 15 dakika
Besi degeri: 590 kcal. 12 g protein 48 g yag


Hazirlanisi:

-Bademlerin üzerine kaynamis su dökün. 5 dakika bekletin, suyunu döktükten sonra kabuklarini soyun.

-Tost ekmegin kabuklarini cikarin soguk su icinde yumusatin.

-Bademler, biraz tuz, 2 dis sarimsak ve suda yumusamis ekmegi cikarip siktiktan sonra hepsini mutfak makinesinde püre haline getirin.

-4-5 yemek kasigi zeytinyagi ve 300 ml su ilavesiyle tekrar karismasini saglayin.

-Tuz, sirke ile lezzetlendirin.

-Üzerine kiyilmis maydanoz serpistirin.

-Yikanmis üzümlerin suyunu kagit bezle alin ve corbanin yaninda servis yapin.



Hazırlanısı cok basit. Okul cocugunuz varsa onlara verin ön hazirlik isini. Ögrenirken; size de yardimci olmus olur.
Anneannemin verdigi bir ise itiraz ettigimde: "Yaptıgın bana ögrendiğin kendine" derdi.

Afiyet olsun :)


Sevgi ve saygilar

mine

25.09.2007


Kis geliyor hos getiriyor

 
Toplam blog
: 139
: 4264
Kayıt tarihi
: 27.07.06
 
 

Yurt dışında yaşıyorum. Spor, yürüyüş vb. bedensel aktiviteleri düzenli uyguluyor - vegan tarzı besl..