Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '20

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

BAĞIMSIZ YAŞAMAK

“BAĞIMSIZ YAŞAMANIN TADINI ÇIKARIYORUM?” Küçük yaşta babamı kaybedince herkeste kendi hayat gailesine dalınca biz kendi kaderimizle baş başa kaldık. İlkokulda başkaları getirip götürmeye başladı. Yavaş yavaş ortaokulda kendim gitmeye başladım lisede ortalığı tanımaya fakültede ise her yerin altını üstüne getirmeye başladım. Bazen ailelerde çocukların bağımsızlığına engel oluyor. Diyorum ki çocuk yakındaki bakkala manava gidip gelsin.

 

Aileler azıcık çocukların üzerinden ellerini çekseler harika olur. Benim annem körler okuluna bir kez geldi ama yeğenimi hep o getirip götürdü. Şimdilerde çocuklar servisle gidip geliyorlar ne güzel. Güzelde annelerde çocuklarla birlikte gidip geliyor yahu bu çocuklar emzikli değil ki kocaman öz bakım becerilerini yerine getirebilecek yaştalar bir gün görmeyen çocukları pikniğe götürdük baktım hiç birinin elinde baston yok.

 

Bazen diyorum görmeyenleri yazın Annelerinin elinden alıp 10 Gün kamp programı yapalım. Kendiişlerini kendileri görsünler. Bu gün Manisa’dan bir arkadaşı aradım. Dedim ki programa gel. Demez mi Annem yok gelemem. Yahu evlense Ailesinden ayrılmayacak mı dedim ki yarın tek başına kalabileceğini unutma şehir dışına çıkamıyormuş şehir içinde gezebiliyormuş. Özellikle görmeyen kız çocuklarımızı bağımsız hareketle tanıştırmalıyız erkekler Bir şekilde hallediyor ’da kızların Aile korumacılığı daha çok aman kız çocuğudur dizimizin dibinde olsun hâlbuki kız çocuğu daha çok bağımsız harekete muhtaç çünkü kimseden yardım almadan hayatını sürdürebilirse daha iyi olur.

Neyse belki Ailelerimiz biraz daha düşünürde korumacılıktan vazgeçer.

 

TRT ile bir gün sarı çizgiler üzerine bir çekim yapacaktık bağımsız hareketi olan hanımefendiyi zor bulmuştuk buda beni epey düşündürdü. Ben köyümüzdeki görmeyenlerin çoğunun okuma yazma serüvenini destekledim ama kız çocuklarında yeterince başarılı olamadık gerçi sonradan Rehabilitasyon merkezlerine gidenlerde oldu ama kız çocukları maalesef geri kaldılar. Eğitim zorunlu ama engellilerin eğitim süreçleri yeterince takip edilmiyor. Siz şu engelli çocuk okula gönderilmiyor diye işlem yapan bir yöneticiyi tanıyor musunuz tanıyorsanız ben o büyük yürekli dostla tanışmak isterim.Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..