Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Kasım '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Bağışıklık sistemimizi güçlendirmek elimizde

Bağışıklık sistemimizi güçlendirmek elimizde
 

Birkaç gündür nezle hali vardı üzerimde, blog sayfalarını okudum genelde ama kendi sayfamı güncelleyemedim. İnsan burnu tıkalıyken, kafası kazan gibiyken ve halsizken yazacak pek bir şey gelmiyor aklına ve bir an önce düzelebilmeyi istiyor zaten.

Bu dönemde ilaç kullanmak yerine, bitki çayları ve bazı besinlerden yarar gördüm. Tabiî ki her solunum yolu enfeksiyonunda basit önlemler tümüyle yeterli olmayabilir. Ama aşağıda sıraladığım konularda kendimize özen gösterirsek, bağışıklık sistemimizi güçlendirerek karşılaştığımız enfeksiyonların etkilerini azaltabiliriz.

    Öncelikle her şekildeki rahatsızlıkta olabildiğince dinlenme zamanı yaratmalıyız kendimize Güne mutlaka ve mutlaka özel çaylarla başlamalıyız. Daha önceki yazımda kekik, nane ve ıhlamurun etkilerinden söz etmiştim. Bu çaylar tek başlarına veya limonla içilebilir. Ama özellikle ilaç etkisine sahip diyebileceğim karışımdan söz etmek istiyorum. Elma, limon ve kekik karışımının kısa bir süre kaynatılması ile elde edilen çayın güçlü etkisi ile güne zinde başlayacağınıza inanıyorum. Bu karışım yüksek oranda C vitamini, B ve E vitamini, mineraller ve özellikle kekik de bulunan uçucu yağlar sayesinde ilaç etkisini göstermektedir. Birlikte kaynatıldığında hafif bulanık bir renk oluşmakta, tadı da biraz buruk olmakta ama olumlu etkilerini düşününce tereddütsüz içmenizi öneririm. Antioksidan etki bağışıklık sisteminiz güçlenecek, solunum ve dolaşım düzenleyici etkileri ile kendinizi daha iyi hissedeceksiniz. Her gün birkaç adet fındık, ceviz ve kuru üzüm yemeyi ihmal etmemeliyiz. Bu besinler hem uygun vitamin, mineral ve enerji kaynağı, hem de düzenli kullanıldıklarında kalp hastalıklarından koruyucu etkileri var. Genellikle kış aylarında yüksek enerjili besinlerin gereksiniminin arttığını düşünebiliriz, ancak bu enerjiyi yüksek şeker içeren besinlerden aldığımızda bağışıklık sistemimizin baskılanacağını unutmamalıyız. Ekmek olarak tam buğday unu, yulaf ve çavdar gibi ayrışmamış tahıllardan yapılanları tercih etmeliyiz. Ayrışmamış tahıllar, önemli oranlarda B vitamini, E vitamini, demir ve lif içermektedir. Tüm bu içerikleri ile bağışıklık sistemini destekleyen ve antioksidan özellik taşırlar. Günlük sıvı alımının yeterli olmasına özen göstermeliyiz, sıvı olarak su 8-10 bardak tüketilmelidir. Mevsim sebzeleri ve kuru bakliyatları mutlaka bir öğünde yer alacak şekilde kullanmalıyız. Hafta da en az 2-3 kez balık tüketimine özen göstermeliyiz. Balık kolesterol yazımızda söz ettiğimiz gibi özellikle içerdiği özel yağ sayesinde kalp sağlığımız için vazgeçilmez bir besin. Süt ve süt ürünlerine ya kahvaltıda, ya ara öğünlerde düzenli tüketmeye özen göstermeliyiz. Kış ayları çorbalar hem sıvı alımımızı destekler, hem de zengin içerikleri ile beslenmemizin vazgeçilmezleridir. Ben özellikle tavuk suyuna çorbadan söz etmek istiyorum. Tavuk suyu üzerinde yapılan bilimsel araştırmalar, özellikle soğuk algınlığında solunum yollarının salgılarını yumuşatıcı özelliğe sahip olduğu gösterilmiş. Özellikle solunum yollarına dair bir enfeksiyonunuz varsa, günde bir kase çorba içmeniz kesinlikle iyileştirici etkiye sahip. Ve meyveler, hepsi değerli ama ben özellikle elma diyeceğim. Her gün bir adet tüketilen elma, hatta 2 adet tüketilirse çoğu hastalığı uzaklaştırıcı etki yaratabiliyor. Bu etkisi de sıkça söz ettiğimiz, içeriğindeki maddelerin antioksidan etkileri ile oluyor.

Bu öneriler çok daha uzun maddeler halinde sıralanabilir, ancak kış dönemi için yukarıdaki maddelere dikkat etmeniz yeterli. Bağışıklık sistemiz güçlü, mutlu bedenler diliyorum, sevgilerimle

http://pics.centerblog.net/pic/monlupusmoncancermavie/m7sclqg3.jpg

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..