Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ağustos '13

 
Kategori
Müzik
 

Bağlama ustası, bestekar, şair Kemal Bilsel Sarısözen

Bağlama ustası, bestekar, şair Kemal Bilsel Sarısözen
 

Bağlama ustası, bestekar, şair Kemal Bilsel Sarısözen (görsel netten alıntı)


Abant İzzet Baysal Üniversitesi’nin Türk Hak Müziği dehalarından olan çok sevgili Hocam Sayın Kemal Bilsel Sarısözen: Ulusal ve Uluslararası alanda ödüle kayık görülen ve ülkemizin en önde gelen isimlerinden biridir. Değerli Hocamız Üniversitede gerek öğrencileri ve gerekse meslektaşları tarafından sevilen ve sevilen bir kişiliktir. Bestekâr, şair ve aynı zamanda Türkiye’nin en büyük nota arşivine sahip olup birçok değerli bestelere imza atmıştır. Bestelerinden bazıları: Gel Ellikten, ellikten, Çekirgenin Ayağında Nalini, Irmağın Geçeleri, Geçti Ömrüm Yine Sensiz, Alçacık Duvar Üstü vs.. gibi. Aynı zamanda Sayın Sarısözen : “Şarkılar Söylenirken” isimli Şiirimin bestekârı. Bu konuda 29 Nisan 2013 de Yazdığım bloğumda bu konuya değindim. Kendilerine minnettarlığımı bildiriyorum. Değerli Bestekârımız, sevgili Hocam, Amcası merhum amcası Muzaffer Sarısözen’in izinden giderek, her gün 7 saat bağlama çalıp ders vermektedir. Bu gün benim için: isimim ve Soyadımın baş harfleri ile yazdığı akrostiş şiiri gönderdi, kendilerine çok teşekkür ederek şükranlarımı ve saygılarımı arz ediyorum.  Sayın Hocam! “Nice sağlıklı, mutlu yaş günlerine erişmenizi diler, şükranlarımı ve saygılarımı arz ederim.” Aşağıda benim için yazdığı yazı şiiri takdim ediyorum. Selamlar, saygılar, sağlık ve mutluluklar.

NAHİDE ÇELEBİ

 

Sayın Nahide Çelebi'ye, gönül duygularımdan gelen ve 17 hece ile ifade etmeye çalıştığım, akrostiş tarzındaki şiirimdir. Kabul buyurulmasını istirham ederim. Saygım sonsuzdur, haneden haneye selamda tabiidir.9 Temmuz 2013 Benim aynı zamanda yaş günümdür. Şiir, bu tarihte yazılmıştır.

Nahide bir güzellikle, tüm gönüller pür Leman olur,
Altınlar ateşte, insanlarda mihnetle belli olur.
Her Kemal'in, aslında bir zevali vardır, meşhurdur, 
İyinin; alnı nurlu, göğsünde niyaz ışığı olur.


Düşen kalkar, koşan varır elbet, damla damla göl olur,
El için dövünenler, hem gözünden, hem dizinden olur.
Çekmeyenler bilmez ki nedir, yarin cefası özgedir,
Ekinler sapta, taneler harmanlarda belli olur.

Lafla dönmez efendim, sözün gerçeği olur.
Erlerin altında at, gayret altında erler olur.
Bir çiçekle de yaz olmaz, bütün bunlar meseldir farza;
İki gönül bir olunca, elbet samanlık seyran olur


Kemal Bilsel Sarısözen
A.İ.B.Ü. Türk Halk Müziği Uzmanı
Akademisyen

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..