Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Bahane!..

Bol tartışmalı, eylemli, söylemli bir eğitim öğretim yılına daha girdik. Tüm çocuklarımıza ve öğretmenlerimize karşılıklı başarılarla övünebilecekleri hayırlı bir yıl olmasını diliyorum.

Benim bu konuda söyleyebileceğim tek şey tüm çocukların okuyabilmesi, kız çocuklarınınsa mutlaka okumasını dilediğimdir. Gazetelerde "Bazıları okula başladı. O'nlar çalışıyor!" başlıklı haber (çöp toplayan çocukları gösteriyordu), Koşulları ne olursa olsun ailenin her vatan evladımızın eşit sağlık, eğitim ve yaşam koşullarına kavuşabilmesi dileğimle tatlı bir selam göndermek istedim hepsine, pasta falan bahane çocuk ve  umut şahane diyerek  en içten dualarımla...

Bademli pasta:

Malzemeleri;

Bir su bardağı şeker,

İki su bardağı un(ben tam buğday unu kullandım),

2 yumurta,

1bardak süt,

Bir çay bardağı badem ezmesi,

Bir bardak sıvı yağ,

Kabartma tozu,  Limon kabuğu rendesi,

Üst alzemesi;

Bir paket krem şanti,

İki bardak süt bir bardak şanti için diğeri ıslatmak için kullanılır.

Bir paket bitter çukolata,

Arzuya göre badem- badem ezmesi

Hazırlama,

Fırın tepsisine kağıt yayıp kenara alınır. Derin bir kap içinde yumurtalar çırpılır üzerine şeker eklenerek çırpmaya devam edilir. Şeker eridikten sonra sırasıyla çırpmaya devam ederek süt, yağ, un, limon kabuğu ve kabartma tozu da eklenerek akışkan bir hamur elde edilir. Yağlı kağıtlı tepsiye boşaltılır. 180 derecelik fırına verdiğinizde yaklaşık 30dakika sonra fazla kabarmayan bir kekiniz olacak, kek fırından çıkarıp soğumaya bırakılır.

Üzeri İçin,

Diğer tarafta bir bardak sütle kremşanti çırpılır, iyice kabarması sağlanır  ayrıca bir bardak süte bir kaşık şeker eklenerek keki ıslatmak için bekletilir.

Soğuyan keki ortadan ikiye bölerek iki dikdörtgen kek elde edilir, parçalardan biri pastayı hazırlayacağınız aynı ölçüye uygun bir  kap içine alınır şekerli sütle ıslatılır ve üzerine krem şantinin yarısı sürülür çukolata parçaları ve badem kırklarıda serpildikten sonra diğer kek üzerine alınır. Aynı işlem bu kat için de tekrarlanarak işlem tamamlanır. Afiyet olsun.

 

  

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..