Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Nisan '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bahar geldi

Baharın kıyısından merhaba. Niye baharın kıyısı? Çünkü çok az kaldı bahara. Hatta geldi bile. Aslında bahar yaklaştıkca, içine kelebek kaçmış gibi kıpır kıpır olur insan, heyecanlanır, kışın sonunda özlemle baharı bekler. Kışı da bahar gibi yaşadığımız için, bu baharın gelişine pek sevinemedim, heyecanlanamadım, karsız, kaşkolsüz, yağmursuz bir kış geçirdik Ankara'da. Mevsim dolayısıyla adı kış, aslında kış değildi yaşadığımız. Kış yaşamayınca da baharı ve yazı özlemiyormuşuz meğer. Kışı her ne kadar sevmesem de, ileride su sıkıntısı çekmemek için bol yağışlı geçmesini isterdim.

Benim favori mevsimim ilkbahardır. Tuhaf bir büyüsü vardır baharın. Topraklardaki, ağaçlardaki, doğadaki diriliş ve uyanma, insanın duygularında da tuhaf bir hareketlenmeye sebep oluyor. En çok aşık olunan mevsim de ilkbaharmış. Aşkın kimyası ile mevsimlerin çok ilgisi olduğunu düşünürüm hep.

Sonbaharda insanın aklına önce hüzün geliyor, gri bir gökyüzü, biraz karamsarlık... Boşanmaların ve ayrılmaların en çok olduğu mevsim de sonbaharmış. Bu da çok ilginç bir sonuç.

Kışın ise soğuktan mıdır, havanın kasvetinden midir nedir insanın duyguları da üşüyor bedeni de. Kat kat giyinmek sıkıyor, kendine bakası da olmuyor, karşısındakini göresi de olmuyor insanın...

Yaz ise; o ünlü yaz aşkları ile anılır hep. Yaz akşamları plaj partileri, birlikte güneşi batırma romansları, el ele sahil yürüyüşleri falan. ... Tatil dönüşü okul, iş stresi, trafik, faturalar derkennnn hayallerden şöyle bir silkelenip gerçekle yüzyüze gelme ve bir bakmışsınız aşk bitmiş. Arada bir arasınız birbirinizi, belki buluşursunuz bir süre ama ı...ıh o tatildeki tat, hava kalmamıştır aranızda. Yaz aşkı olarak kalmıştır hafızanızda.

Bahar... bahar ne güzeldir bahar. Yazın başlangıcı, yeniden doğuş gibi gelir bana. Güz de fena değildir hani. Ağaçlar yapraklarını rüzgarla dans ederek dökerler. Topraklar , ağaçlar, yapraklar rengarenktir doğada, biraz hüzünlüdür, renk cümbüşüdür. Güz de güzeldir ama illaki bahar. İnsanın içi kıpır kıpır oluyor.

Beni bu güzel havalar mahvetti,

Böyle havada istifa ettim

Evkaftaki memuriyetimden.

Tütüne böyle havada alıştım,

Eve ekmek ve tuz götürmeyi,

Böyle havalarda unuttum.

Şiir yazma hastalığım

Hep böyle havalarda nüksetti

Beni bu güzel havalar mahvetti..

O.VELİ

Bugün güneş sizin için doğsun...SEVGİYLE KALIN

 
Toplam blog
: 184
: 2109
Kayıt tarihi
: 11.03.07
 
 

1974 Bremen doğumluyum. Hayatın Med-Cezir'lerle dolu olduğuna inanırdım; yaşaya yaşaya anladım ki ö..