Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '09

 
Kategori
Güncel
 

Bahar mutlaka gelecek

Bahar mutlaka gelecek
 

KİTTO KATSUYOU MUTLAKA KAZANACAKSIN


İçinde bulunduğumuz ocak ayı ve şubat ayı özel okulların sınavlarının yapıldığı aylardır. Taa ilk okul üçüncü sınftan başlayarak özel orta okul sınavlarına hazırlanır çocuklar. Ailelerin bir çoğu varını yoğunu çocukları için harcar. Tek istekleri çocuklarının gelecek vaat eden okullara girmesini sağlamaktır. Biz de o dönemlerden geçtik. Kızım başarılı oldu ama oğlum aileye yük olmak istemiyorum deyip özel okula gitmeyi reddetti.

Üniversitelere ve liselere özel ya da devlet yine bu dönemdedir. Çocuklar grip olmasın diye aşıları yaptırılır. Yılbaşında ve devam eden günlerde tapınaklara gidilip dualar edilir ve başarı muskası, evet yanliş okumadınız MUSKA alınır.

Çocuklar bazan çalışmaktan bıkıp isyan edecek hale gelir. Yılbaşı tatilinde bile kursa gittiler. ve bazı okulların sınavları bu hafta sonu ..

Bugün postaneye gitmiştim. Orada ilginç bir şey gördüm. Bir çoğumuzun bildiği KİTKAT verilen çikolatalı krakerin küçük bir paketi vardı. Eklediğim resimde görülebileği gibi kiraz ağacının açan çiçekleri arasında bir öğrenci resmi var ve sağ üst köşede MUTLAKA BAHAR GELECEK diye yazılı. Okullar burada nisan ayında yenı öğrenim yılına başlar. O nedenle SAKURA (kiraz ağacının çiçek açaması) okulların yeni döneme başlaması aynı zamandadır.

İiginç olan KİTKAT kelimesinin Japonca okunuşu ve başarı dileği arasında bağlantıyı kurmalarıydı. "KİTTOKATSUYOU " Dedi postanedeki görevli. İlk önce bağlantı kuramadım ama sonra kelimenin anlamı aklıma geldi.

MUTLAKA KAZANACAKSIN.....Dayanamadım ve bu yıl sınava girecek ögrencilerim için aldım. Mesaj kartı ve pulu da ekliydi pakete. Tüketim ekonomisinin tuzağına düştüm. Ama iyi niyetle kullanmak için diye kendimi teselli ettim. Çok sayıda aldığım için postanedeki görevli de çok memnundu tabi ki..

Tüm ögrencilerimin başarılı olması dileğiyle ...


 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..