Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '19

 
Kategori
Şiir
 

Baharda Ağlayan, Hazanda Gülmez

 

Sorma dostum ne kendini yor, ne beni yor,

Yürekte ekildi, yeşerdi, kök saldı, boy verdi,

Sineyi süsledi, acılı hüzün çiçekleri misali,

Neşterden daha acı veriyor har dikenleri,

Devasız, derin yaralardır, sardı teni, bedeni,

Kabul etmiyorlar sargıyı, dikişleri, merhemi,

Baharda ağlayanlar, sarı hazanda gülmezler….

*****

Nice Baharlar, yazlar geçti, hazan da bitiyor,

Yürek yaralı, halsiz, yoğun bakımda yatıyor,

Sakın uyandırmayın, sonra şimşekler çakar,

Gözyaşlarım yağmur gibi yağar, sel olur akar,

Göz, göz oldu, derinden sızlıyorlar yaralar,

Baharda ağlayanlar, sarı hazanda gülmezler….

*****

Ben bıktım, usandım bu yakıcı hüzünlerden,

Dertler, çileler bıkmadı, usanmadı benden,

Sinemde çadır kurmuşlar, artık gitmezler,

Nişaneleri dahi kayboldu, zayi oldu emekler,

Hiçbir haber yok, Makama arz edilen dilekler,

Baharda ağlayanlar, sarı hazanda gülmezler…

*****

Sanki derelerden sular aktı, ovalardan esti yeller,

Günler, aylara, aylar yıllara varmak için, çekip gittiler,

Hal, hatır sormadılar, acele ettiler, mola vermediler,

Zevkten, sefadan söz etme bana, cefadan söz et,

Baharda ağlayanlar, sarı hazanda gülmezler…

*****

Hayallerin etrafını kaplamış, aşılmaz setli engeller,

Onlara ulaşmak için, yetmez günler, aylar, seneler,

Hep hayaller yüzünden kaybettik, ziyan oldu gerçekler,

Yarınlara ertelenen umutlar, halsiz, sararmış, solgun,

Beden yorgun, zihin yorgun, düşünceler durgun,

Baharda ağlayanlar, sarı hazanda gülmezler….

 

Mehmet BURAKGAZİ / MERSİN

 
Toplam blog
: 608
: 2204
Kayıt tarihi
: 12.04.12
 
 

Bingöl'de, Baharın son ayında, ikindi üzeri un ambarı (kiler) arkasında, ebesiz, hemşiresiz, Emin..