Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

ÖZLEM ÖZDEMİR TAŞ

http://blog.milliyet.com.tr/peyzaj

30 Nisan '22

 
Kategori
Dekorasyon
 

bahçe ile ilgili soru cevap

BAHÇE İLE İLGİLİ SORU CEVAP

SORU: Selam Özlem. Geçen ay yeni bir eve taşındık. Evimin 50m2 ölçüsünde küçük bir bahçesi var. Yerleşme telaşından bahçeyle ilgilenemedim. Şimdi bahçemle ilgilenmek istiyorum. Huzur dolu ve renkli bir bahçe yapmak istiyorum. Ama işe nereden başlayacağımı bilmiyorum. Bana birkaç tavsiye verir misin?. Bu arada bahçem saat 14.00 e kadar güneş alıyor.

CEVAP: Öncelikle yeni eviniz hayırlı olsun. Şans, uğur, bereket getirsin. Bahçe işinize başlamadan önce nasıl bir bahçe istediğinizi hayal edin. Bu hayal doğrultusunda istediklerinizi bir kağıda yazın ve işe başlayın. Bu işinizi kolaylaştıracaktır. Küçük bahçenizin huzur dolu ve şirin olmasını istiyorsanız mini süs havuzu yapmayı ve rengarenk çiçekler dikmeyi unutmayın.

SORU: Özlem hanım, bahçemde çok solucan ve sümüklü böcek oluyor. O kadar fazla ki bahçemin her yerinden çıkıyor. Bahçeme diktiğim çiçeklerim ve marullarım bir türlü güzel gelişmiyor. Bu durumdan kurtulmak için ne yapmalıyım. cevap!

CEVAP: Muhtemel bahçeniz gölgeli ve topraklarınızda nemli. İlkönce bahçenizde drenaj problemi varsa onu çözün, daha sonra mevcut bahçe toprağınızı kumlu torflu toprakla karıştırın. Sümüklü böcek ve solucan kovucu ilaç temin edin, düzenli aralıklarla kullanın.

SORU: Özlemmmm acil! anneler günü hediyesi tavsiye et! Farklı ve güzel gözüksün….

CEVAP: Anneler günü için birçok alternatifiniz var. Fidanlık veya bitki satış merkezlerine gidip alternatiflerini görebilirsiniz. İllaki farklı bir hediye etmek istiyorsanız, anneniz için fidan bağışında bulunun. Annenizin ismini yaşatacak bir ormanda dikili bir ağacınız olsun. Eminim bu anneniz bu durum gururlandıracaktır. Anneniz çiçekleri seviyorsa; kocaman bir sepetin içine bahar çicek çeşitlerinden karma yaptırın ve sepete diktirin Çiçeklerin enerjisi annenize iyi gelecektir.

SORU: Özlem balkonumda sebze yetiştirmek istiyorum. İlk defa yapacağım için nasıl yapacağımı bilmiyorum. İlk yetiştirecekler için acemi olarak sence nelere dikkat etmeliyim?

CEVAP: Balkonunuzun günde en az 4 saat güneş gördüğüne emin olun. Saksılarınızı geniş ve derin olmasına dikkat edin. Saksının altında delik olsun. Toprağı organik gübre bakımında zengin olsun. Ayrıca birkaç tane destek çubuğu temin edin. Salatalık, fasulye, biber gibi sebze yetiştirecekseniz bu destek çubukları lazım olacaktır.

SORU: Özlem hanım 150m2 bir bahçem var. Her sene nisan ayında çim tohumu ekerim veya rulo çim sererim. Ama birkaç ay sonra çimim bozuluyor ve eski haline geliyor. Her türlü yöntemi denedim. Çim kaplı bir bahçem olmasını istiyorum. Ne yapmalıyım?

CEVAP: Öncelikle neden çim tutmadığının sorununa odaklanın. Bahçeniz gölgede mi kalıyor?, bahçe toprağınız eski ve zayıf verimde mi?, toprak altı zararlısı çok mu?, drenaj probleminiz var mı? Bahçeniz çok mu eğimli mi? Kullanılan çim çeşidi farklı mı?.....sorularına cevaplar verdiğiniz anda sorununuz anında çözülecektir.

SORU: Kokulu bitkileri çok seviyorum. Geçen yazınızda kokulu bitkilerden bahsetmiştiniz. Bende bahçeme uygun olanlarından aldım. Yasemin, hanımeli, gül, melisa, adaçayı, lavanta, biberiye….gibi bitkilerden seçtim. Şimdi bahçeme dikeceğim. Yanlış bir şey yapmak istemiyorum. Sizce dikmeden önce nelere dikkat etmeliyim.

CEVAP: Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim. Aldığınız bitkilerin hepsi günde en z 4-5 saat güneş görmesi yeterli. Evinizin terasına, pergolasına, çardağına yakın yerlere dikin ki siz bahçe keyfini yaşarken mis kokularını rahatlıkla alabilirsiniz. Dikmeden önce mevcut toprağınıza torflu, gübreli toprak ile karıştırın. Dikim yaptıktan sonra sulamayı ihmal etmeyin.

KOLAY GELSİN,RAMAZAN BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN

ÖZLEM ÖZDEMİR TAŞ////YÜKSEK PEYZAJ MİMARI (Tarım teknolojisi öğrencisi) 

https://www.instagram.com/tasozdemirozlem/

 

 
Toplam blog
: 307
: 50
Kayıt tarihi
: 11.04.16
 
 

*PEYZAJ MİMARI *DÜZCE UNIVERSITESI/FEN BILIMLERI ENSTİTÜSÜ-YUKSEK PEYZAJ MIMARI *ABANT İZZET BAYSAL..