Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '13

 
Kategori
Doğal Hayat
 

Bahçede işlenen Cinayet

Bahçede işlenen Cinayet
 

Bu Sabah biraz geç kalktım. Her zaman yaptığım gibi aşağı kata iner inmez hemen bahçe kapısını açtım ve verandaya çıktım. Bahçemi çok seviyorum ve sabah gözümü açınca ilk olarak bahçemi görmek istiyorum. Zira bu adada bulunuş nedenim bahçem.

Veranda birden gözüme çok kirli ve perişan gözüktü. Dün gece geç vakit yatarken bu veranda böyle değildi. Verandanin her tarafı gri toz parçaları ile kaplı idi. Önce düşündüm. Dün gece fırtına mi çıkmıştı. Derin bir uykuda olmama ragmen bir fırtına çıksaydı duyardım. Sanırım bu tozlar başka bir nedenden balkonda toplanmışlardı. Daha sonra elime paspası alıp temizlerken bunların toz değil de kuş tüyü olduğunu fark ettim. Gri bir kuşun tüyleri dolmuştu verandanın her yanına.

Uçuşan kuş tüylerini binbir zorlukla temizledikten sonra bahçeyi gezdim her sabah yaptığım gibi. Aynı kuş tüyleri çam ağacının altında da bulunuyordu. Bir dedektif gibi tüyleri takip ettim. Bir sure sonra tüyler kanlı olmaya başlamıştı. Sonunda bir ağacın altında kanlı tüylerin sahibini buldum. Bir saksağan kafası kopartılmış, parçalanmış cansız bir şekilde yatıyordu ağacın altında.

Belli ki dün gece once bizim verandada başlayan, sonra bahçede devam eden, en sonunda ağacın altında kuşun ölmesi ve parçalanması ile son bulan acımasız bir mücadele yaşanmıştı. Saksağan oldukça büyük bir kuştur bilrsiniz. Serçe ve diğer kuşlara gore iri olan bu kuşu böylesine parçalamak ancak bir kedinin yapacağı bir iş olabilir. Etrafta bir dizi kedinin dolaştığı düşünülürse bu cinayeti bir kedinin işlemesi ihtimalı artıyor. Sanırım sık sık bahçede dolaşan siyah kedi, katil olmalı.

Peki siyah kedi saksağanı neden bu kadar hunharca bir şekilde öldürdü. Siyah kedi bu olayı açlıktan yapmadı, buna eminim. Zira karşı komşum bütün kedileri en kaliteli kedi maması ile besliyor. Zaten parçalanan kuşun yenmemiş olması da cinayetin açlıktan işlenmediğini gösteriyor.

Karnı tok olan siyah kedi, neden saksağanı böyle parçaladı. Saksağan kediyi bu kadar kızdıracak ne yaptı. Acaba saksağan ile kedi arasında ne gibi bir husumet vardı. Düşüne düşüne bu cinayete bir neden bulamadım. Aşk, kıskançlık cinayeti diyemiyeceğim, Bir saksağan ile kedi arasında bu tür duygular pek zayıf bir ihtimal. Kan davası olacağını sanmıyorum. Saksağan kedinin sülelesinden birini öldürmüş olamaz. Aklıma siyasi cinayet falan geliyor ama o da pek düşünülemez. Acaba saksağan ile kedi farklı partılerden ve farklı görüşlenden mi idi.

Farklı görüşlerden bile olsalar kedinin saksağanı parçalaması değil, karşılıklı oturup birbirlerini ikna etmeleri gerekmez miydi. Ziya Paşa Terkib-i Bendinde ne diyor. 'Çıkar asar-ı rahmet ihtilafi rey-ı ümmetten. Yani 'Fikirlerin çatışmasından hayırlı neticeler çıkar.'Anlayacağınız fikirlerin çatışmasından cinayet çıkmaması gerekir.

Ben uzun sure düşündüm. Siyah kedinin saksağanı neden böyle parça parça ederek öldürdüğünü ve bir ağacın altına attığını bulamadım. Sizlerin bu cinayet hakkında değişik görüşleri varsa bekliyorum. Zira bu cinayeti bugün aydınlatmam gerek.

   

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..