Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

zirve özden özpınar

http://blog.milliyet.com.tr/fidanlar

09 Aralık '07

 
Kategori
Eğitim
 

Bahçıvan

Bahçıvan
 

Bir öğretmenin en büyük zenginliği bahçesinde yetiştirdiği çiçekleridir.Bahçıvandır öğretmen. Onlara dokunurken içi kıpırdar. Gözleri ile sever.Her güne başlarken aynı heyecanı duyar.Y ılların önemi yoktur. Her gün apayrı , yüreği kaplayan heyacan. Birlikte söyleşir, birlikte ağlar, gülerler..sevgi yumağı içinde daha hoş kokarlar, renkleri belirginleşir, serpilirler. Öyle yakınlaşırsınız ki duygularını hissetmek anlamak en büyük beceriniz oluverir.El vererek çözümler üretirsiniz. Güven büyür, yanlızlıklar unutulur.

Hayatın zorlukları ile başetmeye çalışan bahçıvan....Kafası çözümler üretmekle , yüreği sıkışmış , nefes alamamakta.Bahçenin kapısını araladığında renkler ve koku unutturuverir herşeyi. İşte öyle büyülü bir bahçedir bu bahçe.

Değerli dostlarım yirmi iki yıl sonra aynı duygularla yazıyorum. Aradan yirmi yıl geçmiş beni bulan öğrencim şunları yazıyor<. öğretmenim="" verdiğiniz="" değerler="" her="" an="" gözümün="" önünde="" en="" güzel="" resim="" oldu.="">. Çok duygulandım. Öğretmenlik insan olmayı gerektirir. Hem de fazlasıyla. Öğretim sonra zaten gelir. Zamanla kaybedilen değerlere rağmen dik durmak zorundadır öğretmen. Ancak daha iyi eğitim adına son zamanlarda yapılan değişimler öğretmenlik mesleğini aşağıladığı gibi geleceğin fidanlarına da zarar vermekte. Toplumun en büyük zenginliği eğitim görmüş bireylerse bu zenginliğin kaybolduğunu görmemek için kör olmak gerekir.. Eğitim yap boz oyunu haline geldi. Türkiye sınırları içindeyiz. Alt yapımız belli. Yapımıza, değerlerimize uygun olmayan eğitim tepeden inme getirilip uygulanırsa sonuçlarını yine toplum olarak çekeceğiz. Uygulamalı eğitim, teknolojiye dayalı eğitim diyoruz. Karnını doyurmak için gevrek parası bulamayan bir öğrenci projeleri için tenolojik araçlardan nasıl yararlanır? Gerçek görünür, hissedilir. Bizim çocukların zekası bakışlarından belli olur. Okutulmak için verilen kitapların içeriği malum. Bir kavramı sayfalarca oku, yap. Pek tabi sıkılıyorlara, aptal yerine konduklarını hissediyorlar çocuklarımız. Atatürk’ün çocukları onlar.

Bunca karışıklığın içinde yapabileceğimiz onlara dokunmak, sevgi, saygı adalet, hak, onur, paylaşım gibi insani değerleri vermekle yüreğimizdeki yangınıbiraz dindirebiliriz. Sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 363
: 353
Kayıt tarihi
: 09.12.07
 
 

Buca Eğitim Enstitüsü mezunuyum. Emekli öğretmenim. İzmir'de yaşıyorum. Adaletin, yalınlığın, sev..