Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '09

 
Kategori
Haber
 

Bakanlar Değişmiş...

Bakanlar Değişmiş...
 

Aynı tas, aynı hamam...

Yazıma bir fıkra ile başlamak istiyorum.

İran'da, Şah dönemi...

Halk ekonomik ve özgürlükler yönünden çok güç durumda...

Şah özel uçağıyla, Hazar kıyılarını gezmektedir.

Dürbünüyle de tarlada çalışan köylüleri izlemektedir...

Yaverine bir deste para uzatır ve bunu aşağıdaki köylülere at da, zavallılar kurtulsun der.

Yaveri, biraz espiri ve biraz gülümsemeyle : "Şahım, siz atlayınız da, tüm İran kurtulsun" der.

Bakanlar kurulu değişmiş.

Birileri gitmiş, birileri gelmiş...

Bu değişikliklerden medet umuyoruz.

Ha Hasanali, ha Ali Hasan...

Teğet geçiyor derken her yönüyle tıkanmış bir ekonomi...

Dış politika tam anlamıyla kişiliğini kaybetmiş durumda...

Sistem ve düşünceler değişmedikçe kimi bakan yaparsanız yapın sonuç değişmez...

Avrupa ülkelerinin çoğunda sistem oturmuştur. Kimin bakan veya başbakan olacağı pek önemli değildir. Bu sistemin içinde kişilerin -bireylerin - pek önemi yoktur.

Biz ise hâlâ kişilerden medet umuyoruz. Kişileri kurtarıcı olarak görüyoruz. Önemli olan, bir ülkenin sistemi, rejimidir.

Şimdi gazeteler boy boy yeni bakanlarıın resimlerini geçmişlerini yayınlayacaklar. Halkımız bu kısa döngü içinde oyalanacak,halkımıza umut pompalanacak...

Oysa değişen bir şey olmayacak. Aynı tas aynı hamam olacak. Değişen birkaç bakan, bakan oldum diye sevinecek o kadar...

Yukardaki Şah fıkrasını niye anlattım, ben de bilmiyorum... Varsın herkes yorumunu özgürce yapsın...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..