Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bakımlı domestik

Bakımlı domestik
 

"Nasıl yani kurabiye mi yaptın?" ( N'oooldu ki bana yakıştıramadın mı? )

"Bütün bu yemekleri sen mi yaptın?" ( Yok kadınım var, siz gelmeden önce sepetledim. Sizi kandırıyorum ancak böyle tatmin oluyorum. )

"Gerçekten evde yemek pişiriyor musun?" ( Hayır, dışarda pişirtip evde pişirilmiş süsü veriyorum. )

"Yok artık, çerkez tavuğu mu?" gibi saçma sorular doğrultusunda tip-huy kıyaslaması ile şahsıma son derece ön yargılı yaklaşıldığını düşünmekteyim.

Uzaylı mıyım Allah aşkına ben, hapla mı besleneceğim?! Elbette kendi yemeğimi kendim yapıyorum, arada bir de gelen misafire ikram ediyorum.

Biz öyle evde çalışanlarla, yardımcı kadınlarla büyümedik efendim. Kadın olmayı birebir uygulamalı mutfağında öğrendik.

Annesi çalışan bir çocuk olmam ve de aile içi paylaşım kavramı nedeni ile annemin iş yerinden telefonda verilen tarifler doğrultusunda lise yıllarından başlayarak yemek yapmayı öğrenmek ve de akşamları ailesine sunmak zorunda kalmış biriyimdir.

Temizlik, çamaşır, ütü, yemek ve hatta geleneksel aile kavramı içinde kadın rollerine dahil olan ne varsa hepsi birebir ablam ve de şahsıma öğretilmiştir. Çok da iyi edilmiştir.

Artık seneleri saymıyorum; çoook uzun zamandır yalnız yaşayan biri olarak bu öğretilenlerle o yalnızlığı çok da süper kotarmışlığım vardır. Öğretenlerden Allah razı olsundur.

Öyle her an dışarıdan yemek söyleyip karın doyurmaya kalkışsaydım, bunca zamandır çoktan bu hassasiyetle zehirlenip ölmüştüm ya da genç kızlığımdan beri 36 beden olan ben yerine 46 beden bir ben olmuştum.

Velhasıl, hepsi bir arada olmaz diye bir kaide mi vardır onu anlamıyorum. Yoksa kadınlar arasında "bakımlı kadın ev işi yapmaz" diye bir kural var da ben mi bilmiyorum. İçi dışa doğru yansıtamadığım için mi kaybediyorum?

Ne bileyim misal görücüler " bu kız çok ciks, kesin evde yemek yapmaz, oğlum aç kalır" mı diyorlar? Adamlar "bu hatun hem kariyer, hem çocuk yapamaz" diye mi daha domes görünen tipleri seçiyorlar?

Yaşımdan oldukça genç gösterdiğim doğru ( mütevazı olamayacağım, merci ) da bunca yaş kendime bakamasaydım ölürdüm ben arkadaş! Azıcık kafa çalıştırın da hesap yapın ama bu yaştaki kadına hayatında ilk kez yemek yapmış genç kız muamelesi yapmayın!

Anladık, yeni nesil maşallah anaları** sayesinde bir el yağda, bir el balda yetişiyor da bizim nesilin yeniliği falan kalmadı artık. O nesille aramda 20 yaş fark vardır benim muhtemelen. Aradaki o yirmi sene kasıp da öğrenmeye ayak diretene yuh derler zaten!

Ne yapayım da iş görür raporu alayım bilemiyorum ki? Hem kariyer, hem de göbek mi yapayım? Temiz kokmak yerine illa yemek mi kokayım? Sürekli yaptıklarımı anlatarak tanıtım mı yapayım? İki işi bir arada yapamıyorum ben diye kendimi mi salayım?

Bildiğin bakımlı bir domestikim oysa ben. Ama anlıyorum ki artık kadınlık tanımı değişmiş. Kadın olmak malesef iki taraftan birinde olmayı gerektiriyor. Ya bakımlı ya da domestik olacaksın ama benim gibi arafta kalmayacaksın. İkisi birden olmayı becerirsen ya inandırıcılığını kaybediyorsun ya da fazla geliyorsun.

* Okuyucunun önyargılı notu: Ne kadar da kendinizi övmüşsünüz, keşke bıraksaydınız da insanlar sizi tanıyıp öğrenseydi.

Kimse övmeyince insanın kendini övesi geliyor ne yapacaksın? Mevzu o değil, mevzu şu: Önyargılı olmayalım, dışarıya değil içeriye bakalım. Şartlara konsantre olup, potansiyeli kaçırmayalım.

** Bu annelerle ilgili çok fena yazacağım ama daha sonra.

 
Toplam blog
: 118
: 1607
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Bir fikirden bir başka fikre, gerçeği bulana kadar bir halden başka bir hale geçip duruyorum. İncede..