Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
632
 

Bakın nasıl işten çıkarılıyor insanlar...

Bakın nasıl işten çıkarılıyor insanlar...
 

Şiddetle kınıyorum!

Bir insanın ekmeğiyle böyle oynanmamalı!

Önce vaatlerde bulunup, sonra sen bizim işimize yaramıyorsun ne demek oluyor?

Bu kadar nasıl basit olabiliyorsunuz soruyorum sizlere?


Yazık, günah, Allahtan korkun be kardeşim


Sevgili arkadaşlar, benim çok sevdiğim bir dostum var

Sizlere de dolaylı da olsa bahsetmiştim hani bizim şu “tiger”


Bu arkadaşım özel sektörde bir işletmenin müdürü iken, rakip başka bir işletme kendisini ısrarla transfer etmek istedi. Olayların bire bir içindeyim!

Hatta bu arkadaşımıza gitmesinin maddi anlamda kendisine ve ailesine katkı sağlayacağını düşündüğümüzden bizlerde teklifi kabul etmesini istedik

Her gün sabah 8.30 işinin başında, işi hangi saatte biterse de o saate kadar da beklerdi, mesai arkadaşlarıyla gayet insani ilişkiler içindeydi

Mütevazı, saygılı, ölçülü, mert, dürüst bir karakterdir kendisi

Gecenler de beni aradı, yahu dostum benimle çalışmak istemiyorlarmış dedi


Şaşırdım

Abı nasıl olur dedim

Bu yetkililer seninle çalışmak için 2 ay boyunca telefonla seni taciz etmediler mi?

2, 3 defa yüz yüze görüşmediniz mi?

Evet dedi

Sordum nedir sebebi

Neden seninle çalışmak istemiyorlarmış

Aldığım cevap da şaşırttı beni

Maliyetim yüksek geliyormuş “ bak lafa şimdi”

Peki, senin bu işletmeye maliyetin belli değimliydi?

Belliydi “e o zaman neler oluyor”?

Beklentilerine cevap verememiş miş de miş

Peki, işe başlarken ne vaatlerde bulundum dedim

Cirolarını artıracağımı

İşletmeye kurumsal kimlik kazandıracağını söylemiş

Peki, bunları başardın mı kendince “ticari sırlara girmem” o yüzden direkt sorular soramadım

Evet, dostum yaptım dedi

Peki, abi başka bir kusurun olmuş olabilir mi?

Yok adem beni tanımıyor musun deyince

Valla sorduğum soruya pişman oldum


Çünkü bizim tiger kısaca adam gibi adamdır!


Ve şimdi bizim tiger işsiz kalacak, şimdi bu adamın ev kirasını, elektrik, su, doğalgaz parasını kim ödeyecek?

Devlet öder mi dersiniz, ya da ona hemen bir iş bulur mu, ya da onu böyle saçma bir nedenden dolayı işten çıkartan şirketten hesap sorar mı?

1 ödemez

2 iş bulmaz

3 hesap sormaz


Sevgili dostum tiger sen hiç canını sıkma

Biliyorsun ki bizler hiçbir zaman iyi gün dostu olmadık

İnşallah sana bir iş buluruz, bulamasak da ekmeğimizi paylaşırız


Resim : www.kozmopolit.net

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

1)Hiç kimse sizin hakkınızı korumaz. İş hayatı anlamını, bireyin kendi haklarını korumasında bulur. (iş, ahlaki boyutta değerlendirilirse, ortaya çok soru çıkacaktır) 2)Akıllı insan hiç bir zaman tek taşla, tek kuşun hesabını yapamaz. 3) Çalışanlar, özellikle iş değişikliğinde çok dikkatli olmak durumundadır. İş sahibi samimi değilse, alacağını kısa sürede alır ve siz açıkta kalırsınız. Bunun için sözleşmeler yapılmaktadır. Hiç bir sözün, üzerine yazıldığı kâğıt kadar değeri yoktur. Bu konuda bir deyim vardır. "Benim anamın adı döndü, bende döndüm." Tek garanti vardır iş hayatının; Vazgeçilmez olmak. Yukarıda anlattıklarımızın yanında elbette insan yanımız, özellikle belirli bir düzen sahibi kişilerin işsiz kalmalarına üzülmektedir. Bununla birlikte umarım, bu kardeşimiz, deneyim ve bilgi sahibi olarak kısa sürede yeniden işe girecektir. Belki bu işte de bir hayır vardır diyelim. Sağlıcakla kalınız.

Canmehmet 
 31.03.2007 14:35
Cevap :
merhaba canmehmet ben de bir iş verenim.ama bende söz ağızdan çıkar!benimle çalışan arkadaşlarımıda yolda bırakmam.alacagını aldıgını düşünenler her zaman yanılır aynı tecrübeyi yıllar önce bende yaşadım.aldıklarını sandılar amma elleri boş kaldı! şimdi onların kabusuyum.(ticari anlamda) saygılarımla  31.03.2007 14:53
 

Bize bunu kafamıza vurarak bir kez daha öğrettiniz. Sen ve tiger. Sağlık olsun, bölüşürüz elimizde ne varsa, elimizdekiyle yetinerek... Sosyal devletimiz(!) bu şekilde verimli çalıştıkça, zaten her alanda bize bölüşmek düşüyor. Hastalıkta da, işsizlikte de; sorun ne olursa olsun ancak paylaşmayı ve yardımlaşmayı seven dostları olanlar ayakta kalabiliyor. Biz her zaman ve her şeye rağmen ayakta kalacağız ablacım. Sacayağı olduk, üçgenimiz hazır zaten. Sevgiyle kal.

Deniz 
 31.03.2007 10:17
Cevap :
slm deniz hnm,bu ülkede bazı yasaların değişmesi gerekiyor,ama malesef her gün TBMM çıkan yasaların birçogu ülke vatandaşının değilde,ülke dışında ki vatandaşımız olmayan insanların menfaatine çıkıyor inşallah bir gün hayat hepimize gülecek esenlikle kalın  31.03.2007 13:40
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 313
Toplam yorum
: 1049
Toplam mesaj
: 164
Ort. okunma sayısı
: 2661
Kayıt tarihi
: 15.03.07
 
 

16.10.1974 Samsun / Havza doğumluyum. Şu anda bir lojistik firmasının ortaklarındanım. İşimde ilk..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster