Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '09

 
Kategori
Deneme
 

Bakış açısı üzerine

"Gerçek güzellikler karşımıza genellikle acı, kayıp ve hayal kırıklığı biçimlerinde çıkar; ama sabırlı olursak, onları asıl hallerinde görebiliriz." Joseph Adisson

Doğada her şeyin bir nedeni vardır ya! İşte insanoğlunun yaşamının akışı içinde göremediği de budur. Ne kadar çok acı çektiririz kendimize, başımıza gelen büyük, küçük olaylar yüzünden; ancak olayların altında yatan gerçekleri bir türlü göremeyiz. "Tavuk Suyuna Çorba" adlı öyküde bir genç kızın yaşadıkları şöyle anlatılıyor: Kız geçirdiği kaza sebebiyle hastahaneye kaldırılıyor ve yüzünde iz bırakacak derin yara izleri bulunuyor; ancak kız bu duruma üzüleceği yerde, hastahane ortamına merak sarıyor ve durmadan hastahaneyle ilgili bir şeyler soruyor. Hastahaneden çıktıktan sonra hemşire olmaya karar veriyor ve sonuçta bir hastahanede göreve başlıyor. Daha bitmedi! Bir de hastahaneden bir doktorla birbirine aşık olup evleniyorlar ve mutlu son. Kız kazaya sebep olan adama bunun için binlerce teşekkür ediyor; çünkü mutluluğu bu kazanın sayesinde yakalıyor.

Sizce böyle olaylar sadece öykülerde, kitaplarda ya da filmlerde mi olur? Hayır cevabını almayı isterim; çünkü yaşadığımız olumsuz olayların arkasında ne gibi bir sürprizin olduğunu bilemeyiz ki. Hayatımızın olumsuzluklarına isyanla karşılık vermek yerine, olumsuzlukların da doğuracağı olumlu ve güzel şeylerin olabileceğini hiçbir zaman unutmayalım. Zaten böyle durumlarda şikayet edip, sızlanmaktan daha zor bir şey olamaz bence. Yani sabırla bekleyip, durumu olumlu yanlarıyla bir gözden geçirmek lazım.

Ben hayatımda üç defa ÖSS sınavına girdim ve üçüncü girişimde kazandım. İlk iki girişimde o kadar çalışıp, çabalamama rağmen kazanamadım; ancak arkadaşlarım gibi de "Neden olmuyor? " diye de isyan etmedim. Annem bana hep "Kızım hayırlısı olsun. " dedi ve beni ayakta tutan, yıldırmayan şey de onun bu sözleriydi. Kazanınca da "Hayırlısın olsun. " dedi. Gerçekten de iyi ki üçüncü girişimde kazanmışım diyorum; çünkü bunun faydalarını şimdi daha iyi görüyorum ve burda güzel arkadaşlara sahibim, mutluyum.

Yaşadıklarınız olumsuz durumların da size yaşatacağı güzel bir şeyler vardır. Bunu hiçbir zaman unutmayalım!

 
Toplam blog
: 22
: 455
Kayıt tarihi
: 06.10.09
 
 

26/05/1989 Adıyaman doğumluyum. İlk ve ortaöğrenimimi Adıyamanda tamamladım. Gaziosmanpaşa Üniver..