Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bakış açısı

Bakış açısı
 

Çok sevgili MB yazarları, okurları,

Sevgili küçüklerim, saygı değer büyüklerim,

Yazımın sonunda, niye böyle bir yazı yazma ihtiyacı içinde olduğumu daha iyi anlayacak ve sanıyorum ki bana hak vereceksiniz.

Her şeyden önce Allah’a şükrediyorum ki, ben bir Müslüman’ım ve Türk’üm. İnançlı, dinime bağlı, milliyetçi, demokrat, laik bir insanım, her Türk evladının olduğu gibi. Bu millet var olduğundan beri çektiği ızdırap bitmedi. Yakın tarihimiz de değil, eskilere gidip baktığınızda, ya saray içinden veya erkan-ı harpten, çarıklısından terliklisine kadar bir entrikalar zinciri içinde yaşamışlar. Günümüze doğru gelindiğinde, 1. dünya savaşı ve kurtuluş savaşı sırasında, bizim üzerimizde oynanan oyunlar ve yok etme, çökertme gibi istekler sonucunda verilen şehitler. Tüm bu şehitler, Müslüman ve Türk olmalarından dolayı gururluydular. Bizim, Müslüman olarak, Türk olarak ve bu topraklarda yaşayabilmemiz için canlarını verdiler.

Daha da yakına geldiğimizde, asala örgütü, sağ-sol çatışmaları, pkk ve şimdi de dine inananlar ve dine inanmayanlar ki ben bu ayırıma katılmıyorum, bizi çökertmek istiyorlar.

Bir yanda Amerika baskısı ve emperyalizmin Türkiye üzerinde en saygısızca işlenen yönü. Diğer taraftan Yunan ve Ermeni oyunları ve bunlara hepsine ışık tutan bir siyasi politika. Parçalanmamız ve yok olmamız için her şey deneniyor. Ne kendi kendimize yetebiliyoruz ne de hayatımızı yaşayabiliyoruz. Gayri Müslimlerin oyunları, elimizde tuttuğumuz toprak parçası için.

Başta da söyledim, ben dinime saygılı bir insanım. Ben yobaza karşıyım. Laik olmayana karşıyım. Bana bir tane Müslüman ülkesi gösterin ki, dinini devlet işlerine karıştırarak, laikliği kabul etmeyerek, ama Avrupa’da ama Amerika’da, ama Japonya’da, hem teknolojik, hem siyasal, hem maddi hem manevi olarak herkezden ileri?

Şayet, din için her şeyini bu yola döken Müslümanlar, 1.dünya savaşında halifenin Cihad çağrısına niye cevap vermediler ve tam tersi ayaklandılar. Nerdeydiler? Cihad ilan edilince, Kars’ta Ruslar, Mısır’da İngilizler, Trakya’da Bulgarlar ve Yunanlılar korkularından titredi. Ama gel gör ki, Türk’ün yanında bir tane Müslüman yer almadı. Kuzey doğudan, güneye kadar taradığınızda tüm Müslüman ülkeler uzak durdu halifenin Cihadına.

Bizim dinimizin bir kitabı var : Kuran-ı Kerim. Orada ne yazıyorsa o. Bunun dışında ki hacılar, hocalar şöyle demiş, beni ilgilendirmez. Geçmişimizde yaşamış, Yunus Emre, Ömer Hayyam, Fuzuli hepsi değerli insanlar. Hepsinin, şiirlerinde, sözlerinde yer alan her şey gerçek yaşanmış, yaşanabilecek olaylar ve olgularla dolu ve asla da inkar edemeyiz, ayıramayız.

En eski Türk şairleri, Tonguzlar’ın Şaman, Mogol ve Boryatlar’ın Bo, Yakutlar’ın Oyun, Altay Türkleri’nin Kam, Samoitler’in Tadibei, Finovalar’ın Tietoejoe, Kırgızlar’ın Baksı-Bakşı, Oğuzlar’ın Ozan dedikleri –sahir-şair’lerdir. Sihirbazlık, rakkaslık, mûsikişinâsilik, hekimlik gibi birçok vasıfları kendilerinde toplayan bu adamların, halk arasında büyük bir yer ve ehemmiyetleri vardı. Biz oralardan geliyoruz. Onlar birlik olabilmişler ama maalesef bizler birlik oluşturamıyoruz ortada bir şey yokken.

Adamlar ülkemize gelip, misyonerlik yapıp kendi dinlerini yaymak için uğraş verirken biz kardeşi kardeşe kırdırmak için elimizden geleni yapıyoruz.

Ben güzelliği seven biriyim. Hem de her türlü güzelliği. Ağaçtan sarkan elma, güneşin batışı, güzel bir şiir, bembeyaz bir at, rüzgar da yürümek vs. vs. Bu güzellikler içinde güzel olan bir de kadın vardır. Kadın güzeldir. Ama kadına baktım içim şehvet doldu, hemen tecavüz edeyim, zevklerimi alayım yanlıştır. Bunlar hocaların, şeyhlerin uydurmasıdır.

Allah bize kullanabilmemiz, düşünebilmemiz için bir beyin vermiştir. Düşünmek en doğal hakkımızdır ve hakkımızı aramak da en doğal hakkımızdır. Şimdi, ben yazın sıcağında, şort giyeceğim, ayağımda terlikler, üzerimde ki gömleklerin düğmeleri açık yolda yürüyorum, denize gidip serinlemek içinde mayomu giyip denize giriyorum. Bu arada, sen, başında türban, üzerinde elbise, onun da üzerinde pardesü ve denize giremeden beni seyrediyorsun. Öyle mi? Ve bunu da senin hakkının böyle olduğuna inanıyorsun öyle mi? Ya maazallah elim eline değse tecavüz edecek sanacaksın, öyle mi? Bu mudur senin inancın? Hak mıdır, reva mıdır ben keyif sürerken senin eziyet altında olman. Her şeyden önce ben bir insanım ve düşünüyorum. Bana verilen haklar ne ise senin de hakların aynı olmalı ve inan merak etme kimse de sana tecavüz etmez. Benim üzüldüğüm nokta, bunlarla kafanı dolduruyorlar senin ve rica ediyorum tarafsız bir Kuran-ı Kerim Meali bularak okuman. Ben okudum, öğrendim ve ne yapmam gerektiğini biliyorum. Her şeyden önce insanı seviyorum olduğu gibi. İnsana değer veriyorum. Halkların bir arada yaşaması için savaş veriyorum. Dürüstlük abidesi değilim ama en dürüst insan olmaya çalışıyorum. Senin aklını doldurdukları gibi, ben bir kadını görünce, oram buram hareketlenip tecavüz etme ihtiyacı duymuyorum. Kadına saygıyla bakıyorum. Her şeyden önce kadın bir annedir ve ben de bir anne oğluyum.

Tüm bu beyin yıkamalar, şeyhler, hocalar, hepsi paraya uzanabilmek için yapılan çalışmalardır. Biraz düşün, kafanın yatmadığını hocaya sorarak değil araştırarak bul, ama hala benim ölümü yıkamak istiyorsan inan ki ben senin ellerinle yıkanmayı tercih ederim. Biliyorum ki beni bir Müslüman yıkayacak, en azından bir Fatiha okuyacak arkamdan ve seni temenni ederim ki bundan mutluluk duyarım elin gavurundansa…..


Şimdi….

Bu kadar şeyi niye yazdım. Benim Ömer Hayam isimli yazıma bir yorum geldi, ve bu yazı o yoruma bir cevap niteliği taşımaktadır. Bana gelen yorum şu :


“SENÇOKYANACAKSINSEN!
YANİ ŞİİR OKUMAYI SEVEN BİRİ OLARAK GUZEL NEGMELER DÖKULMUŞ O ŞİİRİ TYAZAN ARKADAŞI TAKDİR EDİYORUM YANLIZ BİR NOKTAYI DA KAÇIRMAMAK GEREKİR SİZ YADA SİZLER GİBİ BİRİLERİNİN DEGRE YARGIALRIYLA OYNAMAYA KALKTIGINZI ANDA KARŞINIZ DA SİZDEN OLMAYAN BİRİ LERİ ÇIKACAK BUNU DA UNUTMAYIN DİN VEDE DİNİ DEGERLER İNSANALRI TEKELİNE İNMEMİŞTİR İNEMEZDE SZİLERİNDE GAZINA SAKIZ OLACAK KADAR ALÇALMADI SİZİN GİBİ. LAF ATTTIGINIZ HACI HOCA YA GELİNCEDE BİR GUN EVET BİR GUN OLDUGUNDE SENİ GÖEMECKTE YIKAYACAKTA ONLAR OLACAK DİKKAT ET BEN OLMAYAYIM”


Yorum sizin !

 
Toplam blog
: 51
: 628
Kayıt tarihi
: 12.04.07
 
 

Hayatı farklı gözle bakmayı seven, haksızlığa tahammül edemeyen, olaylara sessiz kalıp yerinde mü..