Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bal Teknesi

Bal Teknesi
 

Bilirsiniz balın içine bir nesne koyup, çektiğimiz zaman, bal anında eski şeklini alıp, kaynaşır ve düzelir. İzi bile kalmaz.
 
Bu toprakların çocukları olan bizler işte o bal teknesi gibiyiz. Birbirimizi ve kaynaşmayı seviyoruz. Bizi ayırmaya çalışan hiç bir güç bu yüzden başarılı olamaz. Bal gibi tatlı ve özel, ayrıcalıklı ülkem, seni bu yüzden çok seviyorum. Sen o bal tenesindeki bal gibi dışardan müdahale olmadıkça ayrışmaz ve geçici ayrışma sonunda derhal kaynaşırsın.
 
Şükür ki öyle!
Hatta Anadolu'nun, içine aldığı kim varsa onu sevgiyle harmanlayıp onunla kaynaşacak bir kimyaya sahip olduğunu düşünüyorum.
Örnek vermek gerekirse, son olarak ülkesinden kaçıp gelen Suriyeli halk, bizi benimseyerek, çok az bir kısmı hariç, sorun çıkaran bir konumdan uzak yaşayıp gidiyorlar. Bu benim tezim elbette!
Kimileri var ki, bu kaynaşmayı benim gibi görmüyor ve daha ayrıştırıcı olarak bakıyor bu duruma..
 
Hiç mi sorunlar yaşanmıyor. Elbette yaşanıyor. Ama onlar genele bakarsak eriyip gidecek negatif oluşumlar bana göre! Çok mu pembe baktım. Olsun niyetim zaten kendi bakış açımı özetlemek!
 
Misal çok gerilere gidelim. Yunanistan, Yugoslavya, Arnavutluk ve Bulgaristan gibi ülkelerden kaçıp gelen Türkler burada hiç ayrışmadan kaynaşmadılar mı?
Onlar bizden kız alıp, kız vermediler mi? Keza içimizdeki Rum ve Ermeni vatandaşlarımızla dışardan karıştırma yapan bir el olmazsa (6 7 eylül olayları gibi) hiç bir sorun yaşamadan gül gibi geçinip gideceğimize inanıyorum. 
 
Hiç birimiz kimseye soramazdık eskiden..
Yani benim çocukluğumda bu çok ayıptı. Alevi misin, sünni misin diye soramazdık. Ayrışma yaşarız diye aklımız çıkardı. Kürt'müş, Laz'mış hatta İngiliz'miş o kişi söylemezse bilmezdik bile.. Devlet politikasına hiç girmiyorum çünkü o çoook derin ve uzun konu. Konuyu kaydırmak istemediğim için sadece olaya halk bazında bakıyorum bugün!
Aramızda dediğimin tam tersi insanlar da vardı tabii! Ancak çoğunluk öyle değildi.
Kısaca "BİZ" olmayı seven yegane ve özel bir ülkenin insanlarıyız.
 
Bunu sağlayan sanki bu toprakların güçlü mayası!
Yıllarca bunu bozmaya çalışanlar başarısız kalacak. Çünkü bizim direncimiz o bal teknesindeki bal gibi tatlı, sevecen ve ayrışmayı sevmeyen yapımızı ortaya koyuyor. 
İşte bu yüzden; günlerdir izlemekte olduğum Cumhurbaşkanı adayı  sayın Muharrem İnce'yi "biz" söylemleri yüzünden oldukça önemsiyorum. 
Ve onun kazanacağına inanıyorum. 
Velev ki kazanamadı bize verdiği bu umut yeter.
Yolu açık olsun. 
Ve yolun aydınlık olsun güzel ülkem.
 
BERRİN AKSU
 
Toplam blog
: 171
: 522
Kayıt tarihi
: 18.12.10
 
 

Üniversite mezunuyum. Dekoratörüm. Yazmayı çok seviyorum. 200 kadar şiirim var. Sinema ve tiyatro..