Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '17

 
Kategori
Söyleşi
 

Balanur Mahmutoğlu ile Söyleşi

Balanur Mahmutoğlu ile Söyleşi
 

Resme nasıl başladınız?
Resime herhangi bir zamanda şöyle oldu da başladım diyemem. Kağıtlara resim yapmaya anasınıfına başladıktan sonra başladım diyebilirim.
Öncesinde kapı duvar vs resim yapıyordum.Bir de annemin aldığı boyama kitaplarını boyuyordum. Gerçi o resim yapmak değil sadece renklendirmek...
 
Herkes anaokulunda başlar. Peki sanatsal yeteneğinizi nasıl keşfettiğiniz?
İlkokulda resim öğretmenlerim keşfetti diyebilirim. Ben sadece resim yapmayı seven bir çocuğum sanıyordum ama onlardan öğrendim ki yetenekliymişim bir de...
Yeteneğinizin farkına vardıktan nasıl geliştirmeye çalışmak için ne yaptınız?
İlkokulda sadece öğretmenlerimin desteğiyle yarışmalara katıldım. liseye başlarken resim kursuna gittim ve yarım bıraktım açıkçası takip ettiğim bir disiplin olmadı tamamen spontane kendi kendime canım ne yapmak istiyorsa onu yaptım. Herşeyi deneyerek öğrendim öğrenirken de fazlaca boya kağıt ve zaman kaybettim.herşeyi deneyerek öğrendim öğrenirken de fazlaca boya kağıt ve zaman kaybettim.Ama böylesi daha çok hoşuma gitti.
Doğru. Sanat fikrini kendi kendine oluşturmak daha keyiflidir. Resim felsefenizi oluşturan diğer unsurlar nelerdir?
Henüz resmin ne olduğunu anlamamışken sadece tanımaya çalıştığım zamanlarda çizdiğim her bir çizgide iç dünyamla ilgili bir şey anlatmam gerektiğini sanıyordum. Yani üzgünsem mesela biri yaptığım resme bakıp üzülmeliydi.Bence bu düşünce renkleri tam manasıyla kavramamış olmamdan kaynaklıydı. Çünkü renklerin gücü bence sanatçının üretkenliğinin çok çok üstünde. Örneğin mükemmel çizilmiş bir kareyi siyaha boyasam hüzünlenebilir, hardal sarısında annemi hatırlayabilir, maviye boyasam aklıma temizlik yapmak gelebilir.aslında şu klişe hep bana saçma gelmiştir sanat sanat için mi toplum için mi? Bence sanat böyle karşılaştırmalı iki seçenekten birini seçmek zorunda kalacağımız bir faaliyet  değil.hayatımda hiç birileri beğenecek mi endişesiyle fırça tutmadım, tek endişem acaba bu da mı diğerleri gibi yarım kalacak oldu. Böyle kötü bir huyum da var maalesef. 
 
Kendinizi anlatmak için mi resim yapıyorsunuz?
Kendimi rahatlatmak için yapıyorum,yaptığım şeyden beni anlayacak olan varsa tabii o da onun işi.
 
Sanatsal yetenekleri olan birinin anlayacağı düzeyde resimler yapıyorsunuz. Resimlerinizi nerede sergiliyorsunuz?
Sanat bulur.com
 
Son olarak söylemek istediğiniz bir şey var mı?
Resimde kötü olsanız bile eser üretmeye devam edin diyorum.
 
 
Toplam blog
: 14
: 425
Kayıt tarihi
: 21.11.17
 
 

26 Mayıs 1990'da İstanbul'da doğdu. Lisans öğrenimini Fatih Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı'n..