Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '12

 
Kategori
Aile
 

Balcı Sülalesi!

 

Sülalemiz Orta Asya kökenli!

Altay dağlarının eteklerindeki anıt mezarlarda sülalemizin varlığı ile ilgili ipuçları var! Baltekin Han’ın mezarı açıldığında, içinden o yılın ürünü olduğu anlaşılan bal peteği bulunmuş!

Atalarımın hiçbir zaman Şamanist olmadığı da mezar taşlarındaki figürlerden anlaşılıyor!

“Gidiyorum bu ellerden

Kalanlara selam olsun.

Hakkım kalmış ise size!

Hepinize helal olsun!”

Şiiri İslami bir terbiye almış olduklarının delilidir!

Organik balcılığın atasının sülalemiz olduğu Çin kaynaklarında geçmektedir!

Parco Polo seyahatnamesinde “ Çin’e varmadan Baltekin Han’ın otağında iki gün kaldım. Orada bal dedikleri tatlı bir şerbet içirdiler bana! Arılar yapıyormuş. İnanamadım!” Diye yazar!

Gel zaman git zaman, küresel ısınmanın da etkisiyle çiçekler solunca arılar ölünce, yeni bir yurt arayışı içine girmişler ve Anadolu’ya kadar gelmişler!

Araştırmalarında Doğu Karadeniz yaylalarının arıcılık için en uygun yerler olduğu görülmüş ve orada yerleşmeye karar vermişler!

Bir rivayete göre; dedelerimden birinin Konya’ya Mevlana’yı ziyaretinde, hünkârın “ Ya Balcı gel buraya yerleş! Az ötede Afyon’un kaymağı var! Bizim de balımız olsun! Bal kaymak yeriz, ömrümüz artar!” ricasına dedemin inadı tutmuş “ne Afyonun kaymağı, ne Konya’nın kaynağı hocam!” demiştir!

Günümüzde birçok ilimizde Balcı aileleri yaşamaktadır.

Buradan hepsine sevgilerimi saygılarımı gönderiyorum.

 

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..