Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ekim '08

 
Kategori
Sanat Eğitimi
Okunma Sayısı
2191
 

Bale ve esneklik

Küçük çocuklarda bedensel esneklik

Pek çok küçük çocuk doğalarından ve henüz kaslarının yeteri kadar gelişmemiş olmasından dolayı esnektir. Ancak bazı bedensel yapılar diğerlerine göre daha kaslı ve kas yapısı olarak daha serttir. Eğer çocuğunuz bale eğitimi sırasında istenilen esnekliği sağlayamıyorsa bu O'nun baleye yeteneksiz olduğunu göstermez. Bedensel esnekllik her yaşta doğru ve sabırlı bir eğitimle elde edilebilen bir kazanımdır. Bedenin elastikiyeti olarak ta adlandırabileceğimiz esneklik yoga hareketlerinin sabırla ve yavaşça uygulanması ile elde edilebilir. Ve her yaşta yapılabilir. Küçük çocuklar ise henüz gelişmemiş ve sertleşmemiş kasları dolayısı ile esnekliği çok çabuk edinirler. Aslında bu esneklik kasları değil eklem bağlarını hedef alır. Bu yaşta yapılacak esneme ve bacak açma hareketleri "olmayan kasları esnetmek" olarak görülmelidir. Ve sakıncalıdır aslında. Çünkü kaslar esnemez, eklem bağları esner. Bu da ilerde bale yaparken ya da diğer sporlarla uğraşmak istenildiğinde bedensel kontrolün sağlanamaması sonucunu doğurur. Çünkü kemiklerin hareketini sağlayacak olan kemikleri birbirine bağlayan bağlar laçka olmuş olabilir. Beden kendinden esnekse bu sonuç olmaz. Ama bedenin ya da kasların kendiliğinden bu kadar esnek olduğu durumlarda da kontrol ve koordinasyon sorun olacaktır.

Esneme ve açma hareketleri ancak gelişimini tamamlamış bedenlerle yapılmalıdır. Oluşmuş kas sistemi ve güçlenmiş kasları esnetmek bize istediğimiz akıcılığı sağlar. Ama olmayan kasları esnetmeye çalışmak tam tersine hareket etme yetimizi sınırlar ve güçleştirir. Zayıf ama esnek kaslar hareketlerimize sarsak bir görüntü verir.

Bedeni ve kasları esnetmek kolay ama güçlendirmek çok daha zorlu bir süreçtir.

Küçük çocuklarla yapılacak ilk çalışmalar kas sistemini güçlendirmek ve oluşturmak üzerine kurgulanmış olmalıdır. Çocuğun yaşı, algısı ve isteği büyüdükçe esneme çalışmalarına geçmek ve bu çalışmaları da çok dikkatli ve yavaş bir şekilde yapmak en uygun çalışma sistemi olacaktır. Bu çalışmalara bir örnek olarak "YOGA" yı kullanabiliriz.

Çocuklarda esneklik çalışmalarının bedenin gelişimini tamamladığı zamanlara ertelenmesinde hiç bir sakınca yoktur. Hatta tam tersine güçlenmiş olan bedene bir de esneklik katarak hareketlerde akıcılık sağlamak çok daha akıllıca olacaktır.

Yani bedeni önce güçlendireceğiz sonra güçlenmiş ve bundan dolayı da kısalmış olabilecek kasları esneteceğiz. Bu arada gücümüz yerinde dururken üstüne esneklik eklenecek. Hem güçlü hem esnek kaslar, bize hareket edebilmek, dans edebilmek için gerçekten istenen sonucu, yani akıcılığı verir.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 18
Toplam yorum
: 8
Toplam mesaj
: 7
Ort. okunma sayısı
: 2369
Kayıt tarihi
: 28.05.08
 
 

1958 Ankara'da doğdu 1976 Ankara Devlet Konsevatuvarı Bale Bölümünü bitirdi. Kompozitör Muammer S..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster