Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '09

 
Kategori
Balıkçılık
 

Balık avcısı arıyorum

Balık avcısı arıyorum
 

Yağmurlu havada çekim yapıldı.


Son günlerde bir balık muhabbetti aldı başını gidiyor.

Hadi hazır havalar serinlemişken in şöyle bir sahile sonra incele araştır, konuyu derinlemesine masaya yatır dedim.

Araştırma ve incelemeli blogculuk gereği…

Kaptım emektar fotoğraf çeken telefonu, indim sahile. Balık avcısı arıyorum.

Bir rüzgâr, arkasından hava karardı, şimşek çakmalar peş peşe, eyvah bir selde buraya mı geliyor dedim.

Yağmur başladı, geri dönüyordum ki; bir genç balıkçı yağan yağmura aldırış etmeden serpmeli ağla balık avlamaya uğraşıyor.

İyi olacak hastanın ilaçları hazır olurmuş, onu verecek sağlık emekçileri de yar ve yardımcısı.

Hemen bir iki poz alıyorum, adı ak olan ancak son zamanlarda aklığından pek eser kalmayan denizin kıyısına yanaşıyorum.

—Rasgele…

—Eyvallah!

—İşiniz bitince biraz bilgi almak isterdim. Yazı hazırlıyorum da…

—Olur, tabi abı…

Bekliyorum, yağmurda ıslanarak ama en azından sel yok!

Yaş olmuş kırk beş, sen incelemeli ve üstüne birde araştırmalı, görüntülü blog yazarlığına soyun…

Genç kıyıya yanaşıyor. Eliyle tuttuğu serpmenin bir ucu ağzında…

—Niye bir ucu ağzında o ağın?

—Atınca paraşüt gibi iyi açılmasını sağlamak için…

—Ne avlıyorsun?

—Kefal, sargoz…

—Peki, olta balıkçılığımı iyi yoksa serpme mi?

—Avlanma yöntemine ve balığın cinsine göre değişir.

—Sizce en iyi balık avlama ne şekilde olur?

—Ben serpmeyi iyi atarım.

—Yani iyi avlanma serpme ile mi olur?

—Evet.

Kazma, kürek, yarım kesilmiş pet şişe, eşeleme falan hak getire, ilgilenenlere duyurulur.

Bir uzmanın konuya verdiği cevap ortada…

Balık avcısı ve bana uzmanlık görüşü bildiren gence teşekkür edip, ayrılıyorum.

Balık ve balık avcılığından bahsedildiğine göre marina kenarında bulunan usta balıkçı Abdullah ağabeyin yanına gidiyorum.

Olanı biteni anlatıyorum.

Bana bakıp gülüyor.

Biz çok balık avcısı gördük! Suya, solucana dokunup da bize uğrayan, deyip…

Hemen dondurucuyu acıyor bir buçuk kilo barbunu hazırlıyor.

—Ver on beş TL’ yi, elinde olta olsaydı temizlemez üstelik biraz da çeşitlendirirdim. Bana poşeti uzatıyor…

Umarım bu yazı biraz konuya ışık tutmuştur.

Rasgele efendim rasgele…

 
Toplam blog
: 371
: 835
Kayıt tarihi
: 14.02.09
 
 

Adalet önce kendimizde başlamalı ve haksızlıklar sorgulanmalı  ve hataların, afetlere dönüşmeden ..