Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mart '11

 
Kategori
Öykü
 

Balıklar denizde yaşadığını bilmez!

Balıklar denizde yaşadığını bilmez!
 

“Teknoloji öyle bir yere gelecek ki insanlar çok hızlı hava araçlarıyla zamanda yolculuk yapmaya başlayacaklar!”

Gözlerimi tenekenin içinde yanan tahta parçalarından ayırıp yaşlı adamın yüzüne, derin mavi gözlerine baktım...

“ Nerde okudun bunu? Bilim kurgu romanlarında mı?”

“ İşte senin eksik kaldığın nokta da bu; dinlemiyorsun, dinlemediğin için de anlamıyorsun!”

“ Belki de anlamak işime gelmiyordur!”

“ Belki de anlamaktan korkuyorsundur!”

Hava soğuk, sahile çekilip zamanı geldiğinde hatırlanacak kayıkların arasındayız, deniz kumsalı okşuyor, çakıl taşlarının söylediği melodiyi dinliyoruz...

“ Neden geliyorsun buraya?”

“ Hiç!”

“ Nasıl hiç?”

“ Kafamı dinliyorum!”

“ Kafan sana ne anlatacak a çocuk, gönlümü dinlemeye geliyorum desene!”

“ Sessiz, sakindi burası, sen gelene kadar!”

Paltosunun yakasını kaldırıp gitmeye niyetleniyor...

“ Otur yahu şaka yaptım!”

“ Gitsem daha iyi, içtikçe çenem düşüyor!”

“Şişenin dibini görmeden gitmek olmaz... Beraber kalkarız... Hem ateş sönmedi daha!”

Oturuyor...

“ Zamanda yolculuk yapmanın kime ne faydası var?”

“ Geçmişte yaptığın hataları düzeltmek istemez miydin?”

“ Bilmem! Hiç düşünmedim...”

“ Bir düşün...”

“ İstemezdim herhalde... Hata yapmadan doğru bulunmuyor ki... O meşhur koza ve tırtıl hikâyesindeki gibi... Kelebek olmak için mücadele etmek lazım!”

“ İsterdin... Peki, geleceği merak etmiyor musun? Bir yıl sonra ne olacağını?”

“ Dedim ya düşünmedim bunları baba!”

“ Bir yol sonraya gidip; sayısal loto, at yarışları ne bileyim şans oyunlarında hangi numaraların kazandığını görsen ve geriye dönsen...”

“ Yaramaz o para bana!”

“ Kazananlardan bazıları şanslı numaraları rüyasında gördüğünü söylüyor...”

Elim bardağa gidiyor... Bir yudum alıyorum ardından kahkahayı patlatıyorum;

“ Baba buraya gelmeden önce ne içtin? Söyle ben de bundan sonra ondan içeyim... Demek talihliler zamanda yolculuk yapıyor?”

“ Bak yine anlamadın!”

Kızıyor...

“ UFO’lar ne peki?”

“ Adı üzerinde uçan daire?”

“ En son nerede görüldüler?”

“ Japonya’da...”

“Japonya’da ne oldu?”

“ Deprem”

“ Gölcük depreminde de gazetelerde uçan dairelerle ilgili haberler çıkmamış mıydı?”

“ Çıkmıştı galiba tam hatırlamıyorum! Sen şimdi UFO’larla depremler arasında bir bağ var mı diyorsun?”

Susuyor, derin bir nefes alıyor;

“ UFO diye bir şey yok diyorum! Anlamadın değil mi?”

“ Baba kafam karıştı; UFO’lar, zamanda yolculuk, hızlı hava araçları...”

“ Bak yanıtı verdin işte UFO’lar zamanda yolculuk yapan hava araçları!”

Yüzüm ne hale geldiyse;

“ Şaşırdın değil mi?”

Şaşırmaktan ziyade, ya öyleyse korkusuydu benimki, dediği gibi belki anlamaktan korkuyordum belki de bilmekten!

“ Depremin olduğu tarihi biliyorlar ve izlemeye geliyorlar... Belki de insanoğlunun nerede hata yaptığını birilerine gösteriyorlardır?”

Bir kahkaha daha atıyorum...

Bu defa o da gülüyor ve arkasından ekliyor;

“ Denizde yaşadığını bilmeyen balıklar gibisin!”

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..