Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '12

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Ballı çay keyfi üzerine…

Ballı çay keyfi üzerine…
 

Çay ve kahve keyfi gibisi yok şu 3 günlük dünyada… Gün boyunca yaşanan onca eziyetin, sanki bir karşılığı gibi, sımsıcak, mis kokulu cennetlik içecekler… Yorgunluğumuzun üzerine demli, mis gibi bir çay, yada buram buram gevrek kokusuyla beni bir anda avcunun içine alıveren kıvamında bir neskahve ne de güzel gider?..

Hiç unutmam, ilk gençliğimde çayımı avuç avuç şekerle içerdim… Sanırım toyluğun verdiği tatlı merakıydı onca şekeri çaya attıran… Şimdilerde ise tek bir şeker dahi koyamıyorum çayıma… O acılığın damağımda bıraktığı buram buram tadı çok seviyorum… Tarifi olmayan bir lezzet…

Gel gelelim İTÜ’ nün Gıda Mühendisliği bölümünde yapılan bir araştırma, onca zamandan sonra aklıma bit yeniği düşürdü… Bu araştırmaya göre, çayın balla tatlandırılması durumunda o mucizevi antioksidan etkisi dişe dokunur bir oranda arttırılabiliyormuş…

Çünkü çayın içinde bulunan polifenollerin çayın güçlü bir antioksidan yapmasının yanında, içine katılan diğer bir güçlü antioksidan kaynağı bal sayesinde toplam antioksidan kapasitesinin % 50 sinin üzerinde bir artış sağlanabiliyormuş…

Benim gibi çayının içine neredeyse hiç bir şey katmayan sek içiciyi bile baştan çıkaracak sonuçlar bunlar… Bu güne dek aşırı alışkanlıklarımla çayımdaki bütün şekerli tatlara doyduğumu düşünürken, birden bire kulağıma enteresan gelen bu teklif ile yeni maceralara heveslendiğimi söylemek zorundayım… İlk fırsatta ballı çayı denemeyi düşünüyorum efendim… Size de tavsiye ederim… Şimdiden afiyet olsun…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL

Not: Daha ayrıntılı fotoğraflar için lütfen ana linke tıklayınız...

www.hayatveinsan.com/balli-cay-keyfi-uzerine/

www.hayatveinsan.com

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..