Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Mart '09

 
Kategori
Şiir
 

Bana'' yaz'' diyor inadına.

Bana'' yaz'' diyor inadına.
 

Zonguldak ..


Gözüme batıyor aykırılıklar;
Mavisi boğulurken gökyüzünün..
Karların beyazlığı yok olurken..
Günbegün nefesleri kısan is kokusu,
Özgürce salınırken şehrin bacalarından..
Gören gözler körken..
Bana, ’’ gör’’diyor inadına.

Gözüme batıyor aykırılıklar;
Boşa coşarken ırmaklar..
Rüzgarlar boşa koşarken..
Boşa doğmak istemeyen güneşler,
Kopup gelirken sessiz çığlıklardan..
Duyan kulaklar sağırken
Bana ‘’ duy’’ diyor , nadına.

Gözüme batıyor aykırılıklar;
ille de olmasın mı isteniyor bahar?
Zamansız kışlar çalmışken çoğunu zaten..
Baharın gelişi uygunsuz..
Sonbaharın rengi turuncusuz..
Yaz mı?
O da çoktandır,
Hallerini şaşırmış; durumsuz.

Gözüme batıyor aykırılıklar;
Kullanılmayanlar..
Çöplüğe atılanlar..
Yazılanlar..
Çizilenler..
Daha neler, neler okunmazken..
Bana’’ yaz’’ diyor, inadına.

22.Mart.2009

Gülden Işık


Kömürlü termik santraller küresel ısınmanın başlıca kaynağıdır. Düşünün ki, tüm dünyadaki enerji kaynaklı karbon salımlarının %41’ ine tek başına kömür neden oluyor. Yani kömür santrallerinden kurtulmadıkça iklimi kurtarmamız imkansız.

Kömür santrali yapılması düşünülen yerler:

Adana, Balıkesir, Bartın, Bolu, Bursa, Çanakkale, Çankırı,

Edirne, Hatay, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Kütahya,

Manisa, Mersin, Sakarya, Samsun, Sinop, Şırnak,

Tekirdağ, Zonguldak.

Bir şiirle tepkimi göstermek istedim; rüzgar, güneş, su.. boşa giderken, neden kömür...?

Nasılsa bir gün o da bitmeyecek mi..!

 
Toplam blog
: 285
: 1333
Kayıt tarihi
: 09.12.06
 
 

Zonguldak doğumluyum. AÖF Mezunu olup, üç çocuk annesiyim. İki de torunum var. Şiir, doğa yürüyüş..