Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

08 Haziran '08

 
Kategori
Çocuk Psikolojisi
 

Bana bagirma, kalbim aciyor.....

Bana bagirma, kalbim aciyor.....
 

Kirilan kalbi tamir etmek her zaman bu kadar kolay olmuyor...


"Bana bagirma, kalbim aciyor" Kaan'a bagirdigimda agzindan bu cumle dokuldu bebegimin , alt dudak bukuk, agladi aglayacak.. Iste o zaman cigerim sizladi ve "ne yapiyorum ben" mekanizmasi gec de olsa calismaya basladi.. Ve hemen kitapliga kostum. Okul zamanindan kalma Erik Sigsgaard'un yazdigi "Skældud" "azarlama"isimli kitabi aldim elime. Bunu bir daha okumanin zamani gelmis de geciyordu sanki..

Aslinda bu bence pek cogumuzun yaptigi bir sey. Eve yorgun argin gelmissiniz, bacak aranizda surekli bir seyler anlatan bir seyler konusan, ve soran birisi. "dur, sus, cekil"ler yardim etmeyince ses tonu biraz yukselir ve biz amacimiza ulasiriz , karsi taraf susturulmustur ama ne yonle orasi tartisilir.

Kitap aslinda kres ve anaokullarindaki azarlanma olaylarini anlatiyor ve kitabin en guzel yani olaylari orneklerle anlatmasi diye dusunuyorum. Degisik yaslarda cocuklarla yapilan konusmalarda azarlanmanin onlar uzerindeki etkisi anlatiliyor. Okudukca her sayfada sesszice bir "eyvah" cigligi yukseliyor insanin icinden. Sonra ben bu azarlama olayini bakim yerlerinde degil de guncel hayatta dusunmeye basladim. Bakin neler buldum..

Cocuk soru soruyor, bir noktada "aaa yeter artik ama hadi git....." noktalarin yerine pek cok cumle geliyor, git odana oyna, git tv seyret, git babana sor, ama pek cogu "git" ile bsliyor. Iste bu noktada cocugun icinde istenmiyorum duygusu olusuyor. Cunku o sizin yogun, yorgun yada hasta oldugunuzu degil gitmesi gerektigini duyuyor. Ve istenmiyorum duygusuna kapiliyor. Oysa kisacik ir aciklama cumlesi yeterli bu durumda. Hayatim biliyorum anlatmak istedigin cok sey var ben de dinlemek istiyorum ama, , , boylece hem sizin hem yavrunuzun ici rahat olur.

Alisverise cikiliyor, cocuk bir seyler istemeye basliyor, pek cok "hayir"dan sonra basliyor azarlama donemi, " aaa yeter ama artik, bak boyle yaparsan bir daha asla bir yere gidemezsin" yine tehdit var ama aciklama yok. ( bunun en guzel cozumu cocuk daha kucukken , (ben Kaan 4 yasindayken baslamistim) alisverise cikiyoruz bana sunlari almam gerektigini hatirlat olur mu, cunku evimiz icin alis veris yapacagiz, aciklamasini yapmak. Boylece cocuk ev icin bir seyler alinacagini bilerek evden cikiyor ve bir sey istemiyor, isterse de aciklama hazir biliyorsun evimiz icin alisveris yapmaya geldik)

Okulda koridorda kosmalar basliyor, cocugu kolundan yakalayan gorevli, "size kac kere soylenecek koridorda kosmamaniz gerektigi" peki nedeni nerde? Neden aslinda gorevlinin aklinda. cunku carpismalardan yada dusmelerden kaynaklanacak yaralanmalar dusunuluyor bu yasaklama ile ama cocuk bunun bilincinde degil. Hic birimiz degildik o yaslardayken. Hele kosup kosup kaymanin tadi hic bir seyde yoktu, ama hic bir gun, Kosma evladim duser bir yerini kirarsin aciklamasiyla karsilasmadim ben ya siz?

Azarlanan cocuklarin duygusal gelisimlerinde sorun yasandigini bilmek icin meslekten olmaya gerek yok. Bir dusunsenize her agzinizi actiginizda sizden yaklasik 1, 5 metre uzunlugunda sesi kulaklarinizi tirmalayan biri bagirsa ve anlatmak veya sormak istediginiz icinizde kalsa ne hissederdiniz?

Iste diyorum ki cocuklarimizi azarlamadan once kirilan minicik kalbim tamirinin ne kadar zor oldugunu dusunun lutfen.

Ben biraz sansliyim, benim bebegim rahatsiz oldugumu aldigim ilaclarin beni "uzgun anne" yaptigini biliyor. Arkadan gozum yasli yaptigim aciklamalari da kabul edip " uzulme annem cunku ben hic uzulmedim ki , bak kalbim hala seni seviyorum" dese de ilk cumlenin acisi icinizden hic cikmayabiliyor.

 
Toplam blog
: 124
: 1137
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..