Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '10

 
Kategori
Şiir
 

Bana Çukurova'dan seslenen şair

Bana Çukurova'dan seslenen şair
 

Unutmak kolaysa, sen beni unut

Ben seni unutmam dost Abdülkadir

Seven, sevdiğine verirken umut

Sen hep kalbimdeydin dost Abdülkadir

*** **** ***

Mevla’m, kudretli bir gecede seni

Halk etti, dünyaya saldı o geni

“Senin dostun” diye seçerken beni

Söyle neredeydin? Dost Abdülkadir …

*** *** ***

Bana Adana Çukurova 'dan seslenen gönül dostu Mansur Ekmekçi, 01.03. 1960 Muş’ta doğdu. Liseyi dışarıdan bitirdi. Uzun yıllar T.C. Ziraat Bankası’nda görev yaptı. Halen Adana’da ikamet ediyor. Şiir ve yazılarıyla birçok seçkin dergilerde yerel ve ulusal basında yer aldı. Hayatında kendi ifadesiyle 5 rakamı onun uğurlu sayısıdır, 5 derneğin üyesi, 5 çocuk babası, 5 yayımlanmış kitabı vardır, 5 şairler Antolojisinde yer almıştır. 5 Sanatçı ve halk ozanları tarafından 5 şiiri bestelenmiştir.

Şair Mansur Ekmekçi, üç dil biliyor, bir sözünde “HAYAT YAŞAMAKLA, SEVGİ PAYLAŞMAKLA” GÜZELDİR” diyor.

Zaman zaman telefonla görüşüyoruz. Bir “ara aramıyorsun, sormuyorsun “ “diye serzenişte bulunmuştum. Bana özel olarak bir şiir yazıp gönderiyor. Arıca Isparta, Kütahya, Domaniç, Tunç bilek, Manisa, Salihli, Aydın, Söke, Didim, Nazilli, Muğla, Bodrum gibi yerlerde yapılan şiir dinletilerinde hep bir araya geldik.

Her şeyden önemlisi bir gönül ve sözüne güvenilir sadık bir dosttur. Onunla yola çıkarsanız sizi yarı yolda bırakmaz. Kibirsiz, sıcak ve samimi bir Anadolu delikanlısıdır. Bana özel olarak yazdığı bir şiirini sizlerle bu köşede paylaşmak istiyorum. Zaman zaman bizlere şiirlerinde Çukurova’nın sıcak havasını dizelerinde şiirsel bir anlatımla yansıtan gönül dostu şair Mansur Ekmeçi’ye buradan teşekkür ediyor, selam ve sevgiler gönderiyorum.

Benim için yazdığı şiirini sizlerle paylaşmaktan onur duyuyorum.

Ne olur üzülme, sitem de etme

Seni seven kalbi bırakıp gitme

El sözüne kanıp kenara itme

Duymazdan geleydin dost Abdülkadir

*** *** ***

Ay’ın gizi, şavkı yüzüne vurur

Nurlanan cemalin gönlümde durur

Sevgisiz çiçekler her daim kurur

Sen solmayan gülsün dost Abdülkadir

**** *** ****

Abdülkadir Güler, mekân adındır

Şairler, yazarlar ehli yâdındır

Dost kelamı her dem gönül tadındır

MANSUR’a eresin dost Abdülkadir…

08.04. 2007. ADANA

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..