Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '12

 
Kategori
Deneme
 

Bana hayatı anlatsana baba

Bana hayatı anlatsana baba
 

"Dünyanın Adaleti"


Gel evladım, hayat neymiş anlatayım sana" diyen bir babam olmasını çok isterdim. Daha 8 -9 yaşlarındayken anlatsın bana hayatın ne olduğunu. Çektiği zorlukları, hergün eve güler yüzle gelmenin zorluğunu anlatmasını çok isterdim. Hangi çocuk istemez ki değil mi?

Düşünebilir misin Patronların çocuklarının villalarda yaşadığı, köpeklerinin bile rahat bir yaşam sürdüğü düzeni? İşte ben bu düzene karşı çıktım. Ben insanların hayvan yerine konmasına karşı çıktım!

Yıllar geçti ben 19 yaşına geldim. Belki hayatın ne kadar zor olduğunu yaşayıp öğrenmedim. Aile geçindirmek, her akşam o kadar derdi kapının önüne bırakmak, nedir bilmedim. Ama para denilen kağıt parçasının ne kadar zor kazanıldığını öğrendim. Senin aldığın üç kuruştan, patronların zengin olduğunu öğrendim. İnsanlığın paradan, paranın da insandan değerli olduğunu öğrendim. Ben hergün güneşler altında yanmadım belki ama bir işçinin acısını paylaştım.

Babamın her akşam gelişindeki bakışlarında, parasızlığa olan isyanını gördün ben.

Ağzına aldığı her lokmada derin düşüncelere daldığını gördüm.

Ezilen işçiler gördüm, patronları zengin eden düzenler.

Evet 19 yaşındayım ben! Sorgulayabilen, düşünebilen, gerçekleri görebilen bir bireyim.

Ben hayatı çok iyi anladım baba ve para denen o şeyden nefret ettim.

Düşlere daldım gecelerde. Haksızlıkların, yoksulluğun, sokakta aç insanların, evsizlerin, katillerin, tecavüzlerin, hırsızların olmadığı, sadece ve sadece adaletin olduğu düşlere daldım.

Bitmeyen rüyalarda kayboldum gecelerce. Tanrının adaletini bile göremediğim günlerde, adaletin tanrısını gördüm.

Bitecek, karanlıkta bir mazi olarak kalacak bu yaşananlar baba. Ve ben çocuklarıma böyle bir dünyayı, kötü bir hikaye olarak anlatacağım.

 
Toplam blog
: 9
: 528
Kayıt tarihi
: 16.06.12
 
 

Uzun uzun anlatacak bir hayatım yok. Felsefeyi, şiir ve blog yazmayı, siyasi konularda sohbet etm..