Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ağustos '09

 
Kategori
Oyuncaklar
 

Bana müsade

Bana müsade
 

Çocukların cinsiyetine göre oyuncak alırken kız çocuklarına bebek erkek çocuklarına tabanca alınır her nedense.

Sokakta bir grup erkek çocuğu bir saattir tabancayla oynuyor. Etrafta hasta mı var, bebek mi var, rahatsız olan mı var hiç düşünülmeden müthiş bir gürültü...

Bir tanesinin annesi çıkıp da, “çocuğum oynayacak başka birşey bulamadınız mı” demiyor

Demez de... Neden demez?

Çünkü o çocuklara o tabancayı ben almadım. Ya annesi aldı ya babası... Ya da işgüzar akrabalarından birisi almıştır kesin.

Bizim ailede de vardı öyle bir işgüzar. Bize her geldiğinde Mert’e ilk bakışta gerçeğiyle ayırd edemeyeceğiniz türden tabanca getirirdi. Sürekli ikaz ederdim tabanca getirme diye... O beni ciddiye almazdı... Getirirdi...

Tabanca her defasında çöp kovasını boylardı... Sonrasında Mert salya sümük... Bu saçmalık uzun yıllar devam etti. İşgüzar akraba olayın vahametini çözemese de Mert eve tabanca girmeyeceğini daha da önemlisi onun özenilecek birşey olmadığını öğrendi.

Silah gücü temsil eder bu doğru. Olması gereken yerlerde de olur... Ama çoluk çocuğun elinde oyuncak olarak değil...

Çocuğa hediye almak gerekiyorsa bir kitap alınır, zihinsel gelişime faydalı olan oyuncaklar tercih edilir hatta çocuklar arabaya meraklı olduğundan araba alınabilir. Tabancaya kadar alınacak bisürü oyuncak var!

Ya kız çocuklarına ısrarla alınan bebeğe ne demeli? Ondan sonra da, “nereye gidiyor bu ülkenin hali” diye sızlanıyoruz.

Nereye olacak... Kızlar 14 yaşında evlenir ya da kocaya kaçar... Üstelik çocuk yaşta anne olur...

Erkekler de ellerinde tabanca güç gösterisine çıkarlar...

Sonrasında okumayan, araştırmayan, cahil, maçolukta sınır tanımayan, kaba saba, sözüm ona erkekliğin kitabını yazan... kızlarda ise; her gördüğü erkeğe aşık olan, cahil, bunalım, arabesk insanlar olup çıkarlar...

Sonrası da var tabi bu işlerin ama içim bayıldı... Bana müsaade...

İyi bayramlar...

http://www.esmakahraman.com/bana-musade/

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..