16 Temmuz '07

Turlar
2086

Bana tur demeyin!!!

Tam bir haftam var... Herşey için bir hafta. Dolu dolu geçirmem gerekiyor, hata yapmamalıyım, iyi bir yer seçmeliyim ve tatil harika geçmeli. Tatildeki tek amacım dinlenmek.

Tur oparatörü arkadaşıma özellikle bunu belirtiyorum. Nasıl yerlere gittiğimi ve nasıl bir tatil keyfim olduğunu biliyor. Derken büyük gün geliyor ve yola çıkıyorum. Devamında büyük bir hayal kırıklığı... İnternette deniz kenarında gözüken otel gerçekten deniz kenarında fakat pansiyon tarzı bir yer. Dörtyüz odalı ve hepsi dolu. İkişer kişi kaldığını hesaplarsak en az sekizyüz kişi var. Sanki her yerden insan fışkırıyor. Adım atmaya yer yok. Toplama kampı gibi resmen. Yemek kuyruğu iki saat sürüyor. Kuyrukta bekleyip yemek bittiği için yemek alamama ihtimalide var üstelik. Kısa bir şoktan sonra, otele-pansiyona giriş yapmayıp hemen turda çalışan arkadaşı arıyoruz. Cevap çok ilginç...''benim sorunum değil siz orayı seçtiniz'' Evet biz seçtik. Sanki atladık otobüse gittik, gördük. Aman ne güzel neredeyse bin kişi var biz de aralarına karışırız dedik.

Uzun telefon görüşmeleri sonrasında güneye inmek zorunda kalıyoruz. Yani beş saat fazla yolculuk yapıyoruz o sıcağın altında. Kendimizi otele zor atıyoruz. Bu seferde buranın parası fazla. Verdiğimiz paraları hesaplayıp, yettiği kadar kalalım diye arkadaşı arıyoruz. Sadece dayak yemediğimiz kalıyor. Yaklaşık onüç saat sıcağın altında yaptığımız yolculuğa mı yanalım (bu arada fazla benzin gitmesin diye klimayıda açmadık), bir günümüzün yolda geçtiğine mi yanalım, yaptığımız hesaptan kat kat fazla ödediğimize mi yanalım, paramızla rezil olup birde üste yediğimiz fırçalara mı yanalım???

Eeeyyy ahali!!! Duyduk duymadık demeyin. Bu turlara fazladan para verip gideceğinize koyun paranızı cebinize, yettiği kadar bir yer bulun. İnanın çok uygun fiyatlara harika apartlar var. Üstelik onlarda klimalı ve kocaman havuzları var. Yemek işini hiç dert etmeyin. İnanın bir tabak makarna işinizi görüyor. Zaten sıcakta fazla yemek yenmiyor, bol bol su içiliyor.

Yıllardır tatile giderim ve her defasında güvenilir, sağlam bir yer olsun diye turlardan yer ayarlamışımdır. Fakat bundan sonra asla bana tur demeyin. Belki binlerce kez tövbe etmişimdir. Kesinlikle hiçbir tura para vermeyin. Yok arkadaş hatırymış, yok o bilirmiş... sakın sakın...G idin bir apartta paşa paşa tatil yapın bence.

Benim yaşadığım tur talihsizlikleri ile karşılaşıp,bana o kadar haksız yorum yapmana şaşırmadım desem yalan olur.Ben de bu tatile internetten seçtiğim bir tur ile katılıp,bir sürü haksızlıklara uğradığımı ifade etmeye çalıştım,ama sen galiba biraz anlama engellisin! Seninle hiç anlaşamayacağız !!!

Tanju
 16.07.2007 22:52
Cevap :
Sevgili tanju, Ben turdaki karşılaştığın olumsuzluklara haksız bir yorum yapmadım.Dikkatli okursan yorumumu ifade ediş tarzından rahatsız olduğumu belirtmiştim.Oradaki kızı tanımlarken ucuz ve sığ kelimeleri mesela bir tanımlamadır.Tıpkı beni anlama engelli diye tanımlaman gibi.Bu hakaret oluyor ayrıca umarım farkındasındır.Bir eğitmen olarak bu tarz tanımlamaları nasıl yapabildiğini de sana bırakıyorum.Aydın günler dilerim.  17.07.2007 8:26

Böyle tur maceraları ben de yaşamıştım hem de saygın bir firmada...Şayet bir otel seçilip gidiliyorsa yani amaç deniz ise tursuz gitmeye karar vermiştim ama deniz değil de tarihi yerlerse amaç ya onlşarsız olmuyor tarihini anlatan gerekiyor ve ister istemez turlara taılıyoruz. sevgiler

Meral Yağcıoğlu
 16.07.2007 17:16
Cevap :
Meral hanım bende bu talihsiz olaydan sonra aynı kararı verdim:)Sevgiler.  16.07.2007 17:27

Tur'larla gitmek daima yararlıdır.Bunu geçen sene anladıom maalesef.Tur,ciddi bir isi,m olacak.TURSAB denilen nesneye bağımlı olacak.Elinize anlaşmanın bir nüshası,imzalı verilevek.Misal Kuşadası Adakule'ye turla gittim.Yani adıma rezerve yaptılar.Kalkıp resepsiyona vardım.Acentanın kağııdını verdim.Anahtarı buyu ettiler.Acenta ile anlaşan,kendi parası ile otele varıp yerleşiyor.Konu bu.Bir de aynı gün,şunu öğrendim.Acenta,size ucuz yer temin ediyor.Kendi başıma rezerve yaptırsam,çok para ödeyecektim.Türkler, Türkiyedeki tatil köylerine bu yolla girebiliyorlar.Dışarıdan Türk almadıkları halde.Mis: Kuşadası, ''Club Mediterraneee gibi..Fransızların işletttiği bir yerdi! Meseleye bir de bu gözle bakmakta yarar var.Selamlar,sevgiler.İyi tatiller.Siz de benim gibi gezmeyi seviyorsunuz demek.Öyle anlaşılıyor.

Muzaffer Cellek
 16.07.2007 15:28
Cevap :
İşte bende aynı şekilde ve ne hikmetse kuşadasında adıma oda rezerve ettirmiştim.yani tur rezerve ettirmişti.Fakat rezalet bir yer olduğu için marmarise geçmek zorunda kaldım.Bir daha zaten kuşadasına gitmem.Ne hale getirmişler güzelim yeri.Dağ taş inşaat dolmuş.Bu da ayrı bir yazı konusu olr tabiki...bu arada gezmeyi sevmeyen insan yoktur heralde:)Sevgiler.  16.07.2007 16:02

üzüldüm sizin adiniza. ama tatil organize etmeden bana sormadiniz ki. sorsaniz, sakin haaa derdim. adi üstünde tur bu. insani istemedigi halde zorla alisverise bile götürebiliyorlar. yillar önce (kibris'ta) bir kez yasadim ve tövbe ettim. ondan sonra da, biraz kisa olsun, keseme uygun olsun, ama öz olsun demeyi ilke edindim. tekrar hos geldiniz. sevgiler.

pirmete
 16.07.2007 12:20
Cevap :
Bilseydim soraradım size:)siz de hiç turla ilgili bilginiz olduğunu belli etmediniz ki!!Aslında bu bildiğiniz gibi toplu halde gezilen haftalık bir tur değildi.Sadece gideceğim oteli ayarladılar o kadar.Gerçi o kadarıda yetti:) sevgiler.  16.07.2007 14:32

: 15.01.07

1974 İstanbul doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum. Bursa'da yaşıyorum. Her zaman yazıp defterler, aj..