Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '17

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Bana yalvarıyor

Bana yalvarıyor
 

Salih Arıkan


Bana yalvarıyor. Benim yol maceralarım çok bu gün yine iş yerine girerken zorla sarı çizgiye doğru bir arkadaşımız asıldı. Hem asılıyor sanki duymuyormuşum gibi birde bu tarafa gel diyor izinsiz bedenime dokunduğuna mı kızayım yoksa asıldığına mı sanki görmeyenler aynı zamanda duymuyormuş gibi davrandığına mı kızayım hiç birini yapmadım usulca kolum çektim ve içeri girdim. Geçenlerde ara sokakta yürüyorum. Adam hem sağa git sola git diyor yanlış yönlendiriyor hem de dokunuyor. Ben de lütfen dokunmayın dedim. Neyse yoluma gidiyordum ki adam yanındakine benim dedi kodumu yapıyor. Geçen lambalarda beni karşıya geçir diye yalvarıyordu. Güldüm geçtim yoluma devam ettim. Yalnız her zaman gülüp geçemiyoruz. Bazen yanlış tutum ve davranışlar o kadar arka arkaya geliyor ki bazen ister istemez tepki veriyoruz. Doğru bir tutum sergilemek algıyı olumluya çevirmek gerekiyor bunu bilenlerdenim. Yalnız sadece kendinin haklı ve yardımsever olduğuna inanan ve iletişime kapalı insanlara bir şey anlatmak çok zor toplum engelliyi tanımıyor. Hiç bir zamanda acaba ben nerede yanlış yaptım demiyor. Ben haklıyım ve yardımseverim ben haklıyım denilince iletişim kurmak çok kolay olmaya biliyor. Çok az kişi gördüm size yardımcı olmamı istemisiniz yâda yardım ister misiniz diyen kibarları. Güzel bir söz söylenince bazen diyorum ki biri bana hakaret mi etti diyorum yolda yürürken dalgın dalgın bir el üzerinizde gezinirse ne hissedersiniz biraz karanlık ve ıssız bir yerse hele birde hanımefendiyseniz ne düşünürsünüz ben karşıdan karşıya geçerken kimseye yalvarmadım sadece gelip geçene beni karşıdan karşıya geçirir misiniz dedim yani sen beni karşıdan karşıya geçirdin diye izinsiz elleme hakkına sahip misin Allahtan başka haklar istemiyorsun ya para isteseydi. Karşıdan karşıya geçtiğimiz yaya geçitleri sesli sinyalizasyonlar olmalı. Kimsenin yardımına ihtiyaç duymamalıyız. Baksanıza adam üzerimizde hak iddia ediyor.

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..