Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '11

 
Kategori
Kültür Turizmi
 

Bangkok Diyarı

Bangkok ‘ta son günlerim 

6 mart 2011 Pazar günü sabah 9:00’dan Koh Chang’dan minibüs ile Bangkok doğru hareket ettik. Bangkok’a vardığımızda saat 15:30’ du. Bangkok’ta bu sefer kalacağımız otelin ismi I-İnterntional’dı. Odayı yine Sevgili Mebuse ile paylaşıyor olacaktım. Mebuse rahatsızlığı dolayısıyla Pınar’lar ile birlikte Malezya’ya gitmekten vazgeçmişti. O da benimle birlikte 8 Martta Bangkok’tan ayrılacaktı. Ben Hindistan’a Mebuse ise İstanbul’a gidecekti. Sonuç olarak Bangkok’ta geçireceğimiz 1, 5 günümüz vardı, bizde ilk gelişimizde yapamadığımız aktiviteleri gerçekleştirmeyi planladık. Bunlar ; China Town ve Jim Thomson’a gitmek ve Sharglia otelde kahve içmekti. 

O akşam Burma’da birlikte olduğumuz Sujala ve annesinin kızın evine akşam yemeğine davetliydik. Akşam yemeğine daha 2, 5 saatimiz vardı. Ve bunun üzerine Jim Thomson ‘a gitmeye karar verdik. Jim Thomson Thailand’ta ipekleri ile meşhur bir dükkan. Otelin resepsiyon bizi Siam Paragon’daki büyük alış veriş merkezi Central World Plaza’da Jim Thomson’u bulabileceğimizi söyledi. Ve taksi ile Central Word Plaza’ya gittik. Burası muhteşem büyük bir alışveriş merkeziydi. Fiyatlar ise Türkiye’den farklı değildi. Jim thomson mağazasındaki ürünler çok güzeldi ama biraz pahalıydı. Girişteki broşürlerden Jim Thomson’ın Bangkok’ta outleti olduğunu öğrendim. Ve Mebuse ile ertesi sabah oraya gitmeye karar verdik. Akşam ise davetli olduğumuz ailenin evine gittik, Sujala ‘nın annesi muhteşem bir indian yemeği yapmıştı, bizi de çok güzel karşıladılar. Mebuse ile beraber Bangkok’ta Hintli bir ailenin evi , yemekleri nasıl olur bunu deneyimledik. Çok keyifli ve değişik bir geceydi. Ertesi sabah, erkenden Pınar’larla vedalaştıktan sonra Jim Thomson’un outletine gittik. Otelimiz sky Tren’e çok yakındı. Sky tren ile bir hat değişikliği yaparak çok rahat bir şekilde Sukhumvit Line’ın son durağı On Nut’te indik ve 10 dakikalık bir yürüyüşten sonra Jim Thomson’un outletine vardık. Ben little man Aidan’a bir tişört ve kendime bir cüzdan aldım. Mebuse’de dostlarına hediyelik eşyalar aldı. Jim Thomson’dan çıkışta hava biraz daha ısınmıştı. Zaten oldukça yorulduğumuz için ve de sıcak altında yürüyüp daha da yorulmamak için motorsiklet taksilere binerek tekrar sky tren istasyonuna geldik. Sharglia’nın olduğu istasyonunda indik ve orada ilk günden planladığımız gibi kahve içtik. 

Shangri-La ‘dan sonra ise China town’a gitmek üzere Chao Praya nehri üzerinde ring atan teknelerden birine bindik. China Town’a gitmek için 5 numaralı rıhtımda Chakkrawat’ta inmemiz gerekiyordu. China town’a gitmeden önce İndian Markete uğramaya karar verdik. İndian markete giderken Pahurat denilen yerden geçiyorsunuz. Burası toptan hediyelik eşya satışının yapıldığı yer, gitmenizi muhakkak tavsiye ederim, burası uzakdoğuya özgü hediyelik eşya anlamında Türkiye’de ne var ise hepsi burada mevcut ve de üstelik çok daha ucuz. Bir dükkanım olsa buradan çıkmazdım herhalde. Bangkok’tan sonra Hindistan’a gideceğimden dizginleri elde tutmakta fayda vardı. Bu yüzden çok fazla birşey alamadım, ama aklım da kalmadı değil.Bir dahaki sefere gittiğimde muhakkak tekrar buraya geleceğim aklımda kalanları almak için. Fiyatları ise moralinizi bozmamak için burada yazmamaya karar verdim. Kendiniz gidin ve görün ama muhakkak gidin, çok memnun kalacaksınız... Ama karmaşadan başınız biraz dönebilir…. 

Pahurat Marketten sonra İndian Markete vardık. Ancak satıcıların hiç birisi öd yağının ne olduğunu dahi bilmiyordu, büyük hayal kırıklığı ile alamadan geri döndüm , artık şansımı Hindistan’da denemeye karar verdim. İndian Marketten sonra China Town’u da gezdikten sonra otele gittik. Mebuse ile birer duş aldıktan sonra otel odamızda Royal Thai Masaj yaptırmak üzere resepsiyona sipariş verdik. Ve Bangkok’taki kapanış masajımızı yaptık. Çok keyifliydi Bangkoktaki son günümüzde saat 5 gibi bizi havaalanına götürecek araba geldi. Son derece keyifli bir turdan sonra içim burkularak, önce Mebuse’yi Istanbul’a , sonrada kendimi Hindistana yolcu etmek üzere havalimanına geldik. Şu an Yeni Delhi’ye gitmek üzere Air İndia uçağının 12 D sinde oturuyorum. Yanımdaki Hintli bey, eski türk filmlerini andıran hint filmi seyrediyor. Ben Uzak doğu yolculuğuma ait anılarımın son noktasını yazıyorum 

Bye bye Bangkok. 

Son bir ay içinde 3 defa Bangkok’a girip çıkarak rekor kırmış olabilir miyim diye de düşünüyorum. Kim bilir? 

Hindistan’a varış:  

Hello Incredible India.... Bu arada dün itibariyle tüm Hindistan gezi planım değişmiş bulunuyor. 12 sinde başlayacak olan Mindfulness eğitimi 17 marta alınmış. Bu eğitimi verecek olan monk, Dalai Lama’nın tercümanlarındandı. Acaba Dalai Lama’nın 14-15 Marttaki eğitimi için çağrılmış olabilirler mi diye düşündüm. Bu değişiklik üzerine bende yeni Delhi’ye geldikten sonra Dharamshala’ya gitmeye karar verdim. 17 Marta eğiitm başlayacağından aradaki günlerimi hem Dharamshala’da geçirebilirim hem de Dalai Lama’yı bir kez daha görmüş olurum diye düşündüm. 17 Marttaki başlayacak olan eğitim bittikten sonra da çok gitmek istediğim Rajastan’a gitme hayalimi gerçekleştirebileceğim..Bakalım beni neler bekliyor...... 

Kısa Not: Yazımın içinde tavsiye ettiğim Bangkok Alış veriş yerleri.Umarım işinize yarar.... 

1-Jim Thomson outlet: 153 sukhumvit Soi 93 Prakanong BangKok 10260 Sky Train. Green Line Siam line’nın Nu it son durağı 

2- Central Wold Plaza /Siam Paragon 

3- Rivercity – Chao Phraya nehri üzerinde . Rıhtım 3 ile 4 arasında 

Şimdilik Hoşçakalın 

 
Toplam blog
: 615
: 248
Kayıt tarihi
: 09.11.10
 
 

Geçmişte finans sektöründe ağırlıklı olarak iyileştirme ve geliştirme projelerinin hayata geçiril..