Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '10

 
Kategori
Futbol
 

Bank Asya liginin kanlı açılışı

Bank Asya liginin kanlı açılışı
 

DÜŞÜNÜREN AÇILIŞ


Bu sezon maçların TRT'de naklen yayınlanmasıyla bambaşka bir heyecana bürünen Bank Asya 1. ligi Adanaspor-Mersin İdmanyurdu maçı ile sahne alırken, ne o sahnede yaşananlar, ne saha, ne taraftarlar ve de ortada adına futbol denilen oyun, Süper lig’den sonraki liglerin ve hatta onun bile ne kadar sancılı geçeceğinin habercisi gibiydi. 

 

Futbol federasyonu, bana berbat bir açılış, berbat bir futbol sunun ama mutlaka bir de berbat bir saha sunun diye göndermiş olamazdı Lütfü Arıboğan’ı oraya ama kan dahil görmek istemediğimiz ne varsa açılış gecesi gerçekleşti maalesef. Ambulansların biri geldi biri gitti. 

Taşlardan kameramanlar da nasibini aldı. 

 

Korktum, tırsttım, Sahada cehennem sıcağında bir şeyler yapmaya çalışan futbolcuların, neredeyse birbirlerinin gırtlağını sıkmaya çalışan teknik direktörlerini sakinleştirmeye çalışmalarını şaşkınlıkla izledim. İmam cemaat misali… Bu hırsı, bu siniri, bu öfkeyi anlamadım. Daha bismillah, nedir, ne oluyor? İlk günden kafalar gözler yarılıyor. Teknik direktörler sahadan atılıyor. 

 

Ülkeyi kabus gibi saran cehennem sıcakları insanların sinir katsayısını zorlamıyor yalnız. Güneyin insanı az çok buna alışık, milletin onca derdi varken, ülkeyi bir evet-hayır arasına sıkıştıran, siyaseti soy-sop la, boy-bosla, kedi-köpekle ayağa düşürenlerin yarattığı sosyal patlamanın, gerilimin belirtileridir bunlar. Yazıklar olsun. 

 

Adana’da sahanın görüntüsü berbattı.. Zaten düzgün olan ne vardı ki diye soracak olursanız, bu gerginliğe, bu çirkinliklere katılmayan futbolcular vardı. Hakemin durumu kurtarma çabaları takdire değerdi. 

 

Adana’nın sahası berbattı derken, Ankara ve İzmir’in sahaları farklı mıydı. Hayır. Onlar daha da rezildi. Futbolumuzun neden Avrupa’da toslayıp durduğunun ilk belirtisidir sahalar. Futbolu yönetenler işlerini yapmıyorlar. Koca bir sezon el değmeyen bu sahaları yapmak, onarmak kimin işiyse, onadır sözümüz, sen ne iş yaparsın?. Yapacağın en önemli iş bu çünkü. 

Kim denetler bunları?. Yoksa sahalar sahipsiz midir?. 

 

O berbat sahanın üstünde taraflara çiçek verenler, hiç mi bir şey hissetmezler, hiç mi üzülmezler? Hiç mi bir şey hissetmezler. Mecbur mudur bu takımlar bu sahalarda oynamaya?. 

 

Bank Asya 1.ligi işte böyle açıldı. Kan revan içinde, taşlarla, yaralılarla, ambulanslarla. 

 

0-0 bitti maç. Zaten sıfırdan fazla başka bir değer arz etmedi hiç. Eğer maç canlı yayınlanmasa, normal der geçerdik.. Yaşananlar ise hiç de normal değildi. 

 

Dün, Bank Asya 1. liginin açılışını seyrettim.. 

 

Korktum açıkcası, tırsttım, kan gördüm, hayal kırıklığına uğradım,  

 

Yalnız futbol için değil. Bunların süperinde de zaten futbol yok ama insanları haftalardır meydanlarda, televizyonda gerenlerin, halkı evet ve hayır arasına sıkıştıranların, kavga edip duranların, toplumu nasıl patlamaya hazır bir bomba haline getiriklerinin farkında olmadıkları için. Farkında olmak istemedikleri için. 

 

Bu kez futbolu hedef alan öfkenin, yarın başka bir toplumsal olayda karşımza çıkacağından endişelendim, üzüldüm. 

 

Bank Asya ligi olaylı başladı. Üzdü, düşündürdü. 

 

İnşallah bu ilk ve son olsun, oynanan, yalnız futbol olsun… 

 

 

 

 
Toplam blog
: 465
: 918
Kayıt tarihi
: 15.01.09
 
 

İstanbul doğumluyum.. İstanbul'un  tramvaylı döneminden bu şehirde yaşıyorum. Gençlik yıllarında ..