Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
1516
 

Banka reklamları süperde, icraatta tık yok.!

Banka reklamları süperde, icraatta tık yok.!
 

Şu banka reklamları yok mu. Aklınızı başından alır. Gidip hemen kredi alasınız, para saçasınız gelir. Çünkü reklamlardaki dünya çok farklıdır, herşey mükemmeldir. Ancak gerçek hayattaki dünyada bankaların vaat ettikleri ile sundukları birbirinden çok uzak olur.

Alın size güzel bir örnek. Garanti Bankası' da bir biriktiren hesabımız var. Her ay birkaç euro biriktirip köşeye koyuyoruz. Bir yılın sonunda hesaptaki parayı almaya karar veriyorum. Çalıştığım işyerine en yakın Garanti Bankası' na gidip sıra fişimi alıp beklemeye başlıyorum. Dakikalar geçiyor. Sıra bir türlü bana gelmiyor. 9 vezneden sadece 3 tanesi çalışıyor. Millet giderek kalabalıklaşıyor, ancak vezne sayısında pek artış yok. Derken bir iki hanımefendi gelip yerlerine yerleşiyor ve sayı 5'e çıkıyor. Bir bayan gözüme çarpıyor, geldiğinden yaklaşık 5 dakika sonra işleme alınıyor. Nasıl böyle olduğu hakkında bir fikrim yok. Anladığım kadarıyla bazı müşterilerin özel kartları var.

Yaklaşık bir saat sonra sıra bana geldi. Veznedeki erkek memura durumu izah ettim. Cevap beni şaşırtmıştı:

-Daha önceden para çekeceğizi bize bildirdiniz mi?

*Pardon anlamadım, neden bildirmem gerekli. Ayrıca böyle bir prosedürden ne internet sitenizde ne de bu şubenin herhangi bir yerinde bahsediliyor. Bunu benim öğrenmemin sırada 1 saat bekledikten sonra size sormaktan başka bir yolu yok mu? Ayrıca burada onbirlerce ve yüzbinlerce euro' dan bahsetmiyoruz. Bahsettiğimiz küçük bir rakam.

-Ben bir şube müdürümüz ..... hanımefendiye sorayım.

*Lütfen bir yolunu bulun, bakın işyerinden izin alıp geldim. 1 saatten beri buradayım.

Bir süre sonra görevli geliyor:

-Üzgünüz beyefendi, veremiyoruz. Ancak yarın alabilirsiniz.

Sinirlenmiş bir vaziyette firmaya dönüyor ve bankanın "Haklı Müşteri Hattına" sayfasına giriyor ve kızgın ama saygılı bir şekilde derdimi yazıyorum. Gerçekten takdir ettim; 20 dakika sonra cep telefonum çalıyor. Arayan bankanın ilgili biriminden bir hanımefendi. Saygılı bir şekilde benden özür dileyip şubeyle görüştüğünü ve paramın ödeneceğini söylüyor. Ben kendimi tutamıyorum:

*Hanımefendi öncelikle teşekkür ederim. Ancak size parayı ödeyeceğini söyleyen .... isimli bayan yaklaşık 30 dakika önce param yok diyerek beni eli boş geri gönderdi. Söyler misiniz son yarım saatte bu bankada ne değişti ki şimdi ödeme yapmayı kabul ediyorlar. Şu an benim işimin çözülmesi inanın beni mutlu etmiyor. Çünkü benim yaptığımı yapıp gelip üşenmeden internete girip bankaya yazacak/yazmak isteyecek veya telefon edecek/etmek isteyecek kaç kişi vardır. Ya yapamayanlar ne olacak, elleri boş kendi paralarını bile alamadan geri dönecekler. Benim ağırıma giden sizin aracılığınızla bu işi şimdi yapmaları. Madem yapabiliyorlardı neden o zaman yapmadılar. Lütfen bu işe sistemsel bir çözüm bulun.

Gördüğünüz gibi gerçek hayat reklamlardan çok farklı. Hani bizde güzel bir atasözü vardır:

"Aynası iştir kişinin, lafa bakılmaz.!"

Ben gördüğüme ve yaşadığıma inanırım. Başka sektörlerde olduğu gibi bankacılık sektöründe de müşteri memnuniyeti ve iletişim konusunda daha gidilecek kilometrelerce yolumuz var.

Hoşcakalın..!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Malesef hepsi aynı, sadece bankalarda değil bir çok büyük şirket aynı küçük hesapların peşinden koşarak çalışıyor. Ama ne yaparsınız etiketler değişsede özü değişmiyor.

Epos 
 02.04.2007 18:57
 

Çok önemli bir konuya temas etmişsiniz. Aynı garanti bankasında, hemde internet üzerinden 600 YTL yi ancak 3 günde 10 kilometre öteye havale edebildim. Haklı müşteri hattı da evlere şenlik. Tamam belki ilgilenirmiş gibi yapıyorlar ama sonuçta hep kendilerini haklı çıkarıyorlar. Şubenizin telefonu cevap vermiyor, sonunda işten izin alıp bankaya gitmek zorunda kalıyorum ama adamlar yine de haklı olduklarını savunuyorlar. Haklı müşteri hattı ismini aslında haklı banka hattı olarak değiştirmeleri gerekir. Kurumlara ve kurumsal hatalara tepki verdiğimiz ölçüde gelişebileceğimizi düşünüyorum. Ama unutmayalım ki orada çalışan insanlarda yine bizim gibi insanlar. Tekrar elinize sağlık, saygılar sevgiler

Matilla 
 01.04.2007 21:48
 

yapmanız gereken tek şey vardı, bir notere giderek şubeye geri gelmek ve paranızı çekmek istediğinizi söylemek, bence hiç bir banka şubesini kapattırmayı göze almazdı. iş bu kadar basit...noter zabtı yetiyor;) aklınızda olsun bakalım o zaman da o banka müdürü hanım dövizciden ya da kendi şubelerinin birinden size nasıl temin ederdi o parayı sizde şaşırırdınız. hatta onlar bunu temin ederken siz bir güzel köpüklü türk kahveside isteyin bence bir dahakine, kallavi ve orta lütfen diye;) gelelim sıra bekleme olayına eğer Q-matik denen makinalardan varsa ve sizin müşteri kartınızla okutulan bir sistem varsa asla kartınızı okutmayı atlamayın, bir çok kişi farkında değil belki ama bazı bankalar !!! kendi müşterisine öncelik veriyorlar. siz sadece çek ,havale gibi işlem yapacaksanız beklersiniz . şimdi tekrar deneyin bakalım, qmatiğe kartınızı okutun, kaç dakikada sıra gelecek?! para yok dediler buyrun noter bey-hanım gereğini yapın:) araştır -öğren -uygula syg;)

cackler 
 01.04.2007 14:31
Cevap :
Önerileriniz için teşekkürler. Zaten ben kredi kartımı okutarak sıramı almıştım. O hanımefendi de nasıl bir kart var anlamadım:) Saygılar.  02.04.2007 8:35
 

Açıkçası anlttığınız şeyler çok doğru. Türkiyede müthiş bir göz boyamacılık var. Reklamlarla ifade edilen vaatlerin hiçbiri kesinlikle gerçek dünyanın dışında bir yerlerde geçiyor. Sanırım yeni bir gezegende onlar bu tür kampanyaları icra ediyorlar. Güzel, para kazanmak uğruna bizleri de harcıyorlar, kandırıyorlar, sürekli enayi yerine koyuyorlar. Eminim bir gün çarptıklarında ne olduğunu anlayana kadar iş işten geçmiş olacak bir engele rastlayacaklardır. Ama o zamana kadar çok kişinin canı yanacaktır. Size katılıyorum, gelişmemiş bir ülkenin gelişmemiş bankaları... Üzülüyorum, üzülüyorum....

Siracel 
 31.03.2007 21:36
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 410
Toplam yorum
: 458
Toplam mesaj
: 89
Ort. okunma sayısı
: 3256
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster