Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Banka reklamları süperde, icraatta tık yok.!

Banka reklamları süperde, icraatta tık yok.!
 

Şu banka reklamları yok mu. Aklınızı başından alır. Gidip hemen kredi alasınız, para saçasınız gelir. Çünkü reklamlardaki dünya çok farklıdır, herşey mükemmeldir. Ancak gerçek hayattaki dünyada bankaların vaat ettikleri ile sundukları birbirinden çok uzak olur.

Alın size güzel bir örnek. Garanti Bankası' da bir biriktiren hesabımız var. Her ay birkaç euro biriktirip köşeye koyuyoruz. Bir yılın sonunda hesaptaki parayı almaya karar veriyorum. Çalıştığım işyerine en yakın Garanti Bankası' na gidip sıra fişimi alıp beklemeye başlıyorum. Dakikalar geçiyor. Sıra bir türlü bana gelmiyor. 9 vezneden sadece 3 tanesi çalışıyor. Millet giderek kalabalıklaşıyor, ancak vezne sayısında pek artış yok. Derken bir iki hanımefendi gelip yerlerine yerleşiyor ve sayı 5'e çıkıyor. Bir bayan gözüme çarpıyor, geldiğinden yaklaşık 5 dakika sonra işleme alınıyor. Nasıl böyle olduğu hakkında bir fikrim yok. Anladığım kadarıyla bazı müşterilerin özel kartları var.

Yaklaşık bir saat sonra sıra bana geldi. Veznedeki erkek memura durumu izah ettim. Cevap beni şaşırtmıştı:

-Daha önceden para çekeceğizi bize bildirdiniz mi?

*Pardon anlamadım, neden bildirmem gerekli. Ayrıca böyle bir prosedürden ne internet sitenizde ne de bu şubenin herhangi bir yerinde bahsediliyor. Bunu benim öğrenmemin sırada 1 saat bekledikten sonra size sormaktan başka bir yolu yok mu? Ayrıca burada onbirlerce ve yüzbinlerce euro' dan bahsetmiyoruz. Bahsettiğimiz küçük bir rakam.

-Ben bir şube müdürümüz ..... hanımefendiye sorayım.

*Lütfen bir yolunu bulun, bakın işyerinden izin alıp geldim. 1 saatten beri buradayım.

Bir süre sonra görevli geliyor:

-Üzgünüz beyefendi, veremiyoruz. Ancak yarın alabilirsiniz.

Sinirlenmiş bir vaziyette firmaya dönüyor ve bankanın "Haklı Müşteri Hattına" sayfasına giriyor ve kızgın ama saygılı bir şekilde derdimi yazıyorum. Gerçekten takdir ettim; 20 dakika sonra cep telefonum çalıyor. Arayan bankanın ilgili biriminden bir hanımefendi. Saygılı bir şekilde benden özür dileyip şubeyle görüştüğünü ve paramın ödeneceğini söylüyor. Ben kendimi tutamıyorum:

*Hanımefendi öncelikle teşekkür ederim. Ancak size parayı ödeyeceğini söyleyen .... isimli bayan yaklaşık 30 dakika önce param yok diyerek beni eli boş geri gönderdi. Söyler misiniz son yarım saatte bu bankada ne değişti ki şimdi ödeme yapmayı kabul ediyorlar. Şu an benim işimin çözülmesi inanın beni mutlu etmiyor. Çünkü benim yaptığımı yapıp gelip üşenmeden internete girip bankaya yazacak/yazmak isteyecek veya telefon edecek/etmek isteyecek kaç kişi vardır. Ya yapamayanlar ne olacak, elleri boş kendi paralarını bile alamadan geri dönecekler. Benim ağırıma giden sizin aracılığınızla bu işi şimdi yapmaları. Madem yapabiliyorlardı neden o zaman yapmadılar. Lütfen bu işe sistemsel bir çözüm bulun.

Gördüğünüz gibi gerçek hayat reklamlardan çok farklı. Hani bizde güzel bir atasözü vardır:

"Aynası iştir kişinin, lafa bakılmaz.!"

Ben gördüğüme ve yaşadığıma inanırım. Başka sektörlerde olduğu gibi bankacılık sektöründe de müşteri memnuniyeti ve iletişim konusunda daha gidilecek kilometrelerce yolumuz var.

Hoşcakalın..!

 
Toplam blog
: 410
: 3283
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..