Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '14

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Bankalar insanı çıldırtıyor

Bankalar insanı çıldırtıyor
 

İnsan kendini bazen koyun gibi hissediyor.

Nedir bu bankalardan çektiğimiz?

İnsanın ruhi durumunu bozabiliyorlar.  

Bizleri de kaz yerine koyuyorlar.

Evinden, internetten işlem yaparsın, ne elemanını kullanırsın, ne kağıt kullanılmış olur, ne de onların zamanını alırsın. Yine de banka bu işlemden bir miktar para alır.

Diyeceksiniz ki zaten aldığı, iki lira, üç lira.

Ne olur ki?

Bir gün içinde milyonlarca işlem yapıldığını düşünün, ne muazzam bir para eder.

Mesela banka da hesabın vardır, hesap işletim ücreti alırlar. Oysa senin bankadaki, vadesiz paranı sıfır faizle bir güzel kullanırlar. Bir de senden hesap işletim ücreti alırlar. Sanki eski zamanda olduğu gibi dosyalara hesap işliyorlar.

7-8 sene önce benim de başıma geldi. Garanti Bankasındaki hesabımı kapattım. “Tamam mı, sıfırlandı mı?” dedim görevliye. “Tamam” dedi. Çıktım,gittim. Yıllar sonra bir pusula getirdi, postacı. Bu bir ihbarmış. 59 lira gibi bir şey bunu ödeyin yoksa, icraya verileceksiniz diye.

Gittim bankaya, ben hesabımı kapatmıştım demiş. “Hesabı kapattım diye her hangi bir belge aldın mı?” dediler. Almamıştım. Hesap kapatılmış ama kapattıktan sonra bir vergi gelmiş, hesap negative düşmüş. Negativdeki, kullanılmayan hesaba da her altı ayda bir hesap işletim ücreti eklenmiş. Yıllar sonra 59 liraya çıkmış. Gittim bankaya, kavga ettim. Sonuç yoktu. İnternetten bankaya yazdım, şikayet sitelerine yazdım. Bir sonuç alamadım. Tüketici haklarına gittim. Yapacak bir şey yok dediler. Tanıdığım avukatlara gittim. Herkes ödeyeceksin dediler. Netice de o parayı, bela okuyarak ödedim. Bazen kredi kartı vermek için, o bankadan beni aradıkları zaman, arayan erkek, kız her kimse tepkimi gösteriyorum, istemiyorum diyerek bankanızın kartını diyerek, onlarda benim normal olmadığımı düşünüp, hemen telefonu kapatıyorlar.

İşte böyle bu bankalar, insanın ruhi durumunu bozabiliyorlar.

Bir de kredi kartı aidatları var. Biz kredi kartını kullandıkça bir puan veriliyor. Banka bunu kendisi vermiyor, pos makinesi sahibinden binde 2 oranında para kesiyor. Onun da yarısını bize, yarısını kendisine alıyor. Kredi kartı aidatı alırken de, bizden bu yıl bu kadar para kazanmışsınız diye kandırmaya çalışıyorlar. Oysa biz o puanı POS makinesi sahibinden alıyoruz. 

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..