Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '12

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
Okunma Sayısı
299
 

Bankaların uyanıklığı!

Bankaların uyanıklığı!
 

kocaelimeydan.com


Ekonomi yönetimi Yeni Tüketici Hakları Yasa Taslağı ile kredi kartından her yıl aidat alınması uygulamasını bitirmeye hazırlanırken taslakta, bankalar ile tüketiciler arasında yıllardır tartışma konusu olan, kredi kartı aidatının kaldırılacağı bildiriliyordu. Taslağa göre aidatlar kredi kartı verilirken bir kez alınacak. Mevcut kredi kartlarından ise her yıl aidat alınmasına son verilecek.

 
Geçtiğimiz günlerde çıkan bu haberler üzerine bankalar da gerekli tedbirleri almaya başladılar. Benim yıllardır kullandığım kredi kartım geçen ay, geçerlilik süresi sonunda yenilenirken, ilginç bir durum dikkatimi çekti. Geçmiş yıllardaki kart yenilemelerinde kredi kartımın numaraları hep aynı kalırken, bu defaki yenilemede kredi kartı numaram değişmişti. Bu ay bankadan gelen ekstrede ise 30 lira kredi kartı aidatı alındığını görünce hemen bankayı arayıp, "Siz yeni taslaktaki uygulamalara çok çabuk uyum sağlamışsınız. Ya bu kredi kartı aidatımı iade edin veya kartımı iptal edin" talimatı verince konuştuğum kişi hemen geri adım attı. Eğer kredi kartı ekstrelerimin sadece mail adresime geleceğini kabul eder  veya 3 ay süre ile 250.- liralık harcama yapacağımı taahhüt edersem kredi kartı  aidatını iade edeceklerini söylediler. 
 
Halihazırda banka, ekstreleri hem mail olarak, hem de normal posta olarak bana gönderiyordu.  O bankanın kredi kartıyla yaptığım harcamalar 250.- liranın çok üzerindeydi. Ekstreler mail yoluyla geldiğinden adresime gelen banka ekstrelerini çok zaman okumadan yırtıp çöpe atıyordum. Ekstrelerin bundan sonra mail ile gelmesinin yeterli olacağını kabul ettikten sonra önümüzdeki ay kredi kartı aidatının iade talimatını verdiklerini söylediler. 
 
Bu durumda kartınızın geçerlilik suresi sonunda eğer kart numaranız değişmişse, bankalar yeni uygulama gereği sizden kredi kartı aidatı alacak demektir. Bu durumda önceden bankanıza "Kredi kartı numaram isteğim dışında değiştiği takdirde aidat ödemeyi kabul etmiyorum" şeklinde bir yazı göndermeniz, ilerde banka ile aranızda çıkacak sorunların Tüketici heyetlerinde görüşülmesi sırasında lehinize bir durum oluşturacaktır. 
 
Geçmiş deneyimlerine dayanarak söylüyorum, her yasa değişikliğinde bankalar kendilerine sağlanan avantajları kaybetmemek için çeşitli yollar denerler. Bunu sakın unutmayın. 
 
 
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

MERHABALAR...Sevgili EROL beyciğim :-) EVET BANKALAR..!!! (Dikkat!) Derler yaa..! 1*BANKACIDAN 2*SİGORTACIDAN 3*TELEFONCUDAN...diye...Bu (3) sektörden mümkün olduğunca uzak durun..! Çünkü bunlar VATANDAŞIN somurucu (sömürücü) yandaşlarıdır her zaman :-) DİKKAT..! Siz burada konu olarak BANKALARI seçmişsiniz..:-) TEŞEKKÜRLER..! :-) Sevgiler ve selamlar :-))

BEN ve OLTAMA TAKILANLAR 
 07.10.2012 14:42
Cevap :
Aslında en tehlikelisi de sigortacılardır Necip bey. Çünkü o sigorta poliçelerinin altındaki küçük yazıları kimse okumaz. Aslında bütün detaylar orada saklıdır. Prim öderken çok güzel de, hasar ödemesi gelince işte o küçük yazılar sigortalılara çok sorun yaratır. Teşekkürler...Saygılar, selamlar...  07.10.2012 17:15
 

Dünyayı savaşta ve barışta,karada ve havada evire çevire yöneten böyyük kuruluş'ların "keriz" olacak hali yok ya:)))...Sülün Osman'ların "organize" hür teşebbüsüdür bankalar...İlahi Erol Bey "Karıncayı öper belini incitmez" lafı kimler için söylenmiş sanıyorsunuz...eyvallah...

nedim üstün 
 01.10.2012 9:35
Cevap :
Sadece şu kadarını söyleyeyim üstadım, bankaların müşteri lehine yaptıklarını sandığınız her reklamın altında müşteriyi kazıklamak yatar. Tekerlemeniz de güzel bir örnek olmuş. Teşekkürler, saygılar, selamlar...  01.10.2012 20:32
 

Aynen katılıyorum, son cümleye! Onlar kendilerini krutaracak bir icat mutlaka bulurlar...

Emine Supçin 
 30.09.2012 23:12
Cevap :
Son cümleyle ilgili olarak bu kadar net ifade etmemin nedeni uzun yıllar o sektörün içinde olmamdan kaynaklanıyor Emine hanım. Ama ne yazık ki gerçek bu yönde. Şimdilerde ise uyarı görevi yapmaya çalışıyorum. Teşekkürler. Saygılar, selamlar....  30.09.2012 23:36
 

Bunların hepsi Kayserili'mi Erol Bey, kazanç işini iyi biliyorlar da...:) Bir fıkra; Maliyeye vergi memuru alınacak.Başvuranlar mülakata alınır.Soru;tüm evraklarını eksiksiz tamamlamış bir vatandaş size gelirse ne yaparsınız?1.aday öderim diyor,2.aday eksiği yoksa öderim diyor ve kaybediyorlar sınavı.3. Aday Kayserili. Diyor ki;Valla efendim ödememek için elimden geleni yaparım...:)Hah diyorlar aradığımız adam sensin...:) Bankacılık eğitimi de bu felsefe üzerine kurulu sanıyorum. Hep benim kasama gelsin anlayışı....Fıkra uydu mu bilmem ama paylaşmak istedim...Selamlar, mutlu kalın...

Ayşegül HAYVAR 
 30.09.2012 22:35
Cevap :
Bankalar müşterilerini ne yazık ki kümesteki tavuk gibi görüyorlar. Neredeyse selam verseniz komisyon alacaklar. Zaten her geçen gün kârlarını arttırmalarından belli değil mi? Ama onlara sorarsanız kazançlarının yetersiz olduğunu söylerler. Son zamanlarda zaten hemen hemen bütün bankalar yabancı ortak aldılar. Bu kazançların en az yarısı onlara gidiyor. Yani sömürülen müşterilerin paraları bu yabancıların cebine gidiyor. Fıkranız ise yaşanan gerçeklere güzel bir örnek olmuş Ayşegül hanım. Teşekkürler, saygılar, selamlar...   01.10.2012 20:29
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 975
Toplam yorum
: 7880
Toplam mesaj
: 126
Ort. okunma sayısı
: 3316
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster