Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bankamatik sırasında nasıl durulmalı?

Bankamatik sırasında nasıl durulmalı?
 

Maaş hesabımdan para çekecektim. Kendi bankamdan çekeyim dedim. Başka bankaların bankamatiklerinden de çekilebiliyor. Bankamatik önünde bir bay, bir bayan vardı, ben de sıraya geçtim. Tahminen otuzlu yaşlarında karı kocaydı. Bankamatikte işlemi kadın yapıyordu. İster istemez yaptığı işleri görüyordum. Beceremiyor ,yeniden başlıyor. O esnada bankamatiğin köşesinde otuz yaşlarında bir adam, acaba sırada mıydı bilmiyorum, eline yarım ekmek-dürüm almış yiyordu. İşlem yapan çitle aramda bir metreye yakın mesafe vardı.

Dürüm yiyen adam birden; 'Öyle seyredemezsin!' dedi. Talimat verircesine. Durduğum pozisyondan yüksen derece geri dönüş yaptım ve;'Böyle mi durmam gerekiyor!' dedim. Anlaşılmaz bir şeyler mırıldandı. Koca olacak şahıs da aramızdaki mesafeye baktı, bir şeyler mırıldandı. Dürümcüye hak verir gibi.

Yandaki bankamatik boştu, oraya geçtim, paramı çektim, ayrılırken bayan hala bankamatikte uğraşıyordu. Dürümcü de dürümünü yemekle meşguldü

Bankamatiklerde işlem yapmayı beceremeyen özellikle yaşlıların benden yardım istediği olmuştur. Ben de yardımcı olmuşumdur. Belki yardım isteyebilirler diye düşünmüştüm. Ama dürümcümüz benim duruşumun uygun olmadığını biraz da kaba bir üslupla bildirdi. Aklıma bir ozanımızın deyişi geldi:' Cahille sohbeti kestim'. Acaba ulu orta elinde dürüm yiyen bu şahsın eğitimi neydi, bir kariyeri var mıydı?

Kafamda soru işaretleriyle yoluma devam ettim. Yoksa iki metre geride mi dursaydım. O zaman da boşluk nedeniyle birisi önüme sıraya dursa ne olacak? Bu konuda bankaların güvenlik nedeniyle yazılı bir talimatı var mıydı?

Yan bakma yüzünden cinayetler işlendiğini medyadan öğreniyoruz. Ben de 'maganda' birisi olsaydım; 'Sana ne lan!' diye cevap verseydim, olabilecekleri tahmin edebilirsiniz.

Sabırlı ve soğukkanlı olmakta her zaman fayda vardır.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..