Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Temmuz '07

 
Kategori
Mizah
 

Bankanın hesap işletim ve kredi kartı üyelik ücreti kendimi kaz gibi hissettirdi.

Bankanın hesap işletim ve kredi kartı üyelik ücreti kendimi kaz gibi hissettirdi.
 

Bankalarda blogdaki birçok arkadaşın hesabı vardır.

Bu günlerde, bankaların bazı ücretlendirme uygulamaları beni şaşırttı.
Her şey bu ay, Yapıkredi bankası hesap ekstremde 20 ytl hesap işletim ücreti alındığını fark etmemle başladı. Ne oluyoruz? Dedim, kendi kendime. Yoksa bu bir soygun düzeni mi? Soyuluyor muyuz?

İşletim ücreti alınan hesap, sık kullandığım bir hesapdır. Kredi kartı, düzenli faturalarımı yani bilumum ödemelerimi bu hesapdan yaptığım banka efradı tarafından da bilinir. Bu ödemelerden dolayı da, uzun süre fazla miktarda vadesiz parayı o hesap da tutmak zorunda kalmaktayım. Bu durum dan rahatsız mıyım? Hayır değilim. Adamlar onca faturamı, düzenli ödememi yapıyorlar. Ödeyinceye kadar paramı kullanıyorlar. Kullansınlar. Benim de işime yarıyorlar. Ana bu hesap ücretim ücreti midemi bulandırdı açıkcası. Hesapda ödemeler için tuttuğum para benden ziyade bankaya yaramaktadır.

Sonra ne yaptım? 20 YTL hesap işletim ücretinden rahatsız olduğumu, mail aracılığı ile bankaya bildirdim.

Soğuk kanlı bir cevap geldi. Sen istediğin kadar rahatsız ol, biz parayı aldık kullandık, hem bu işlemin kanuni yönü var der gibi bir şeyler yazıyordu. Cevapda “hesap işletim ücreti , müşterilere verilen bankacılık hizmetinin karşılığı olarak ( merak ediyorum ne hizmeti veriyorlar, benim vadesiz paramı kullanıyorlar) bir hesabın açılması, işletilmesi , hareketlerinin bilgisayar sisteminde saklanması, arşivlenmesi ve hesapla ilgili yapılan diğer harcama işlemlerini içermektedir” denmektedir. Sonra da hesap işletim ücreti; 01.01.2007 30.06.2007 dönemine ait 21 YTL döviz hesaplarından 6 YTL olarak belirlendiği 02.07.2007 tarihi itibariyle de bankalar kanununa uygun olarak hesaplardan alındığı yazılıyordu.

Bunun üzerine afiyet olsun demek geldi içimden.

Küs küs otururken, kendimi aptal gibi hissederken, bir müddet sonra aynı bankadan başka bir bomba ile sarsıldım. Bankanın kredi kartı ekstresinde 40 ytl ücreti alındığını tesbit ettim. Kafam allak bullak oldu.

Ona da itiraz yazısı yazdım. Henüz cevap alamadım. İnternette okudum, itiraz edince genelde o parayı iade ediyorlarmış. Sizde edin. Belki üyelik parasını alırsınız.

Daha sonraları başka bankanın hesap işletim ücreti almadığını öğrendim. Tabi ki düzenli ödemelerimi yaptığım bankadaki vadesiz hesabımı kapatmak için teşebbüsde bulundum

Merak ettiğim, blog yazar ve okuyucuları bankaların bu fiyatlandırmaları konusunda neler yapıyorlar? Kendinizi kaz gibi hissetmiyormusunuz? Ya da biz bu durumdan pek rahatsız değiliz mi diyorsunuz?

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..