Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '11

 
Kategori
Güncel
 

Baransu’dan sert çıkış: Kasımpaşalı Erdoğan’dan mı korkacağım?

Baransu’dan sert çıkış: Kasımpaşalı Erdoğan’dan mı korkacağım?
 



Mehmet Baransu!

Son yılların yıldızı parlayan gazetecisi... Etkili mi etkili... Uçan kuştan haberi var.. Yazdıkları çoğu kez olur. Yanıldığı da olur, ama yanıldığını kabul ettiği olmuş mudur, bilmem.

Kendine aşırı güveni var.

Var da var!

“Şike” iddiaları çıktığından beri de “futbol yorumcusu” oldu çıktı. Ama bu yorumculuk, futbol üzerine değil, “şike” iddiaları üzerine.

Bugün korkusuz olduğu da anlaşıldı.

Başbakan Erdoğan’a öyle bir çıkıştı, kafa tuttu ki, sormayın!

Hani, muhalefet milletvekili/ lideri olsa, kafa tutmasını siyasetin gereği sayarız. Ama o bir gazeteci... Gazetecinin görevi, haklı aydınlatmak.

Baransu’yu Başbakan’a kafa tutmayı gerektiren neydi?

Baransu, “Devlet vatandaşını bombaladı” başlığını atan gazetenin yazarı. Dünkü yazısında, 35 kişinin ölümüne yol açan bombalar için, “istihbarat MİT’ten geldi” demesine Başbakan Erdoğan’dan tepki geldi. Erdoğan, ad vermeden, "Bazı köşe yazarlığı yapan cambazlar var. Bunlar istihbarat teşkilatımızı bizden daha iyi biliyorlar. Güya MİT’in verdiği bilgilerle bu olmuş. MİT’in son anda verdiği bir bilgi yoktur" dedi.

Barunsu, T24‘nün haberine göre, Başbakan Erdoğan’ın açıklamasına twitter'dan hemen yanıt verdi:

"Sayın Başbakan, iki cambaz bir ipte oynamaz, hatırlatayım size. Öyle böcek diyerek olayı sulandırmayın. Gerçeği siz de benim gibi biliyorsunuz. Emre Uslu I. Koşaner istifa edecek dediğinde de esip gürlemiştiniz. Ne oldu sonra? Hatırlatayım dedim. Sayın Başbakan hatırlatayım. Senin İçişleri bakanına bağlı jandarma beni dinledi. Şimdi de evimin ve iş yerimin üzerine bir Heron istiyorum. Sayın Başbakan, bugün anladım ki sizden daha iyi MİT'i biliyorum. MİT, arşivlerini Mossad'a açmıştı. Böceğe değil, Mossad ajanlarına bak. Bu ülke cambazın kim olduğunu da öğrenecek. Cambazları da. Sayın Başbakan siz de çok iyi bildiklerinizi öğreneceksiniz. Sayın Başbakan ben eli silah tutanlardan korkmadım.”

Baransu, “eli silah tutanlardan” korkmadığına göre, başkalarından korkar mı?

Korkmadığı için de, yanıtının son cümlesi şöyle:

“Kasımpaşalı Tayyip Erdoğan'dan korkacağımı zannediyorsanız, yanılıyorsunuz"

*****

Dedik ya, Baransu, muhalefet milletvekili/ lideri olsa, kafa tutmasını siyasetin gereği sayarız.

Ama o bir gazeteci...

Anlaşılan, son yıllarda, kendilerinde bir güç olduğuna inananlar, karşısında kim olursa olsun, aynı üslupla konuşuyorlar. Baransu’nun, televizyonda meslektaşlarıyla tartışırken benimsediği üslupla, Başbakan’la seslenmesi doğru değildir; bu üslup, garibime gitti.

Ama doğru olan, Baransu'nun kendine olan aşırı güveniydi.

 

TURGUT ÇELİK/ Mersin

 
Toplam blog
: 2458
: 2418
Kayıt tarihi
: 10.11.08
 
 

24 Kasım 1944'te İspir'de doğdum. Ankara Kurtuluş Lisesi'ni, Dil ve Tarih - Coğrafya Fakültesi Tü..