Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ekim '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Barbunyalı, bulgurlu çorba

Barbunyalı, bulgurlu çorba
 

Aslında annem bu çorbaya " Gemici Çorbası " der. Meraklıyım ya mutfağa , küçükken her seferinde sorardım anneme; " bu çorbayı hep gemiciler mi içer, onun için mi adı gemici çorbası ? ". Şimdi büyüdüm, ben de yeni bir isim koydum bu eski çorbaya.
Barbunyalı, Bulgurlu Çorba
Malzemeler:
1 büyük kase barbunya
1 kahve fincanı bulgur
1 büyük soğan
2 yemek kaşığı tereyağ
tuz, karabiber, pulbiber
1 yemek kaşığı un

Barbunyayı 3 bardak suyla 10 dk. pişirip renkli suyunu dökeriz. Daha sonra tekrar su ilave edip bulguru, pulbiber, karabiber, tuz ekleyip barbunyalar iyice pişinceye kadar pişiririz. Ayrı bir tavada tereyağını eritip ince ince doğradığımız soğanları ve unu ekleyerek iyice kavururuz. Çorbanın üzerine döktükten sonra sıcak sıcak kaselere boşaltıp afiyetle içeriz..

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..