Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Temmuz '15

 
Kategori
Futbol
 

Barcelonalı Arda

Barcelonalı Arda
 

Arda Turan


Açık konuşmam gerekirse ilk transfer dedikoduları çıktığı zaman haberlere inanmamıştım. Neden inanmadığım konusuna gelirsek ise bunun iki sebebi var. Birincisi Barcelona açısından bakıyorum ve yedek olacak bir oyuncu için 41 milyon euro gibi bir ücret verilmesi bana mantıksız geliyor. Çünkü zaten Pedro, Munir El Haddadi varken rotasyon için birde yaklaşık 20 milyon euroya Aleix Vidal'ı transfer etmişlerdi. Bunun haricinde ara transfer dönemine kadar transfer yasağı da var. Yani aldıkları oyuncuları ocak ayından sonra ikinci yarı maçları için oynatabilecekler. Bu kadar şeye rağmen Arda'ya bu büyüklükte bir para vereceklerini tahmin etmemiştim. Tabi birde Galatasaray taraftarı olarak Arda'ya büyük sempatim olmasına rağmen "Arda 41 milyon euro eder mi ?" sorusunu da düşünüyorum. Benim şahsi fikrimce etmez. 20-25 milyon euro eyvallah helali hoş olsun o klansmanda bir futbolcu fakat 41 milyon euro çok büyük rakam geldi bana.
 
İkinci bakış açım ise Arda'nın gözünden bakıyorum transfere. Gittiğin  yerde Messi, Neymar ve Suarez var. Yani yedek olmaya gidiyorsun. Fakat hiç tereddüt etmeden Arda'nın bunu göze alması da bana enterasan geldi. Arda genç bir oyuncu değil 28 yaşına geldi  artık bunları düşünmesi gerekirdi. 5 sene Barcelona'da takılırım diye düşünmüş ise futbolu gelişmekten çok geri gidecektir. Umarım bu endişelerim doğru çıkmaz, Arda'nın en çok başarılı olmasını isteyen insanlardan biriyim çünkü. Ama bu sorunlar aklımı karıştırıyor. Aklıma bir tek formül geliyor Arda'nın oynayabilmesi açısından o da şudur: Barça orta sahayı Busquets-Rakitic-İniesta üçlüsünden ikisiyle kurucak önlerinde de Arda oynayacak. Sneijder gibi 10 numara olarak oynayacak bunun haricinde oynayabilmesinin başka bir formülü gelmiyor aklıma. Ya da dediğim gibi Messi ve Neymar'ın bir numaralı yedeği olacak ve rotasyonda ve kupa maçlarında oynayacak bu da gerçekçi tahminim.
 
Atletica Madrid ise tartışmasız bu transferin kazanan tarafıdır. 2011 yılında 24 yaşında 12 milyon euroya aldıkları Arda Turan'ı 4 sene sonra 28 yaşında 41 milyon euroya sattılar. 4 senede Arda'nın Atletico'ya kazandırdıklarının yanında sadece bonservis olarak net kar 29 milyon euro vallahi güzel ticaret. Zaten Arda'yı satar satmaz Villereal'dan 21 yaşındaki Vietto'yu 20 milyon euroya transfer etti. 3 sezon sonra da Vietto'yu 50-60'a satar, sistem devam eder...
 
Yazar: Uğur Büyük
 
Toplam blog
: 56
: 985
Kayıt tarihi
: 17.11.14
 
 

Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyoloji Bölümü 4. Sınıf öğrencisiyim. ..