Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '07

 
Kategori
İzmir
 

Bardacık, sulu sulu bardacık

Bardacık, sulu sulu bardacık
 

Çocukluğumun bir bölümü İzmir' de geçti. Küçük bir evde ataerkil aile düzeni içinde yaşıyorduk . Komşuluk ilişkileri çok iyiydi. Yazın kamyonun arkasına dolar deniz kenarına giderdik , Foça' ya ve diğer plajlara . Sabahları "Bardacık sulu sulu bardacık ." diyen satıcının sesi ile uyanırdık . Erken satte topladığı bardacıkları satardı . Bu kelimeyi hiç unutmadım . Oradan ayrılıp Ankara 'da yaşamaya başlayınca da Izmir e özgü meyve ve sebze isimlerini kullanınca yadirgandik komşularca ..O da ne diye . Bardaçığa INCIR demek yıllarımı aldı.

Kamyonetimiz vardi .MATADOR.. Izmirdeki aliskanlikla arkasina binip akrabalari , ozellikle anakara'nin Kurtulus mahallesinde oturan babamin dayisini , rahmetlik albaydi, cumbur cemaat ziyarete gidince alay konusu bile olmustuk . Komsulari "Sizinkiler yine geldi kamyometle ." deyince , bozulan akrabalarimiz tarafinca elestirildik vebir anlamda onlari Kamyonetle ziyarete gitmekten men edildik . Kulustur de olsa bizim kamyonetimiz vardi . Onlarin arabasi yoktu ve hic te olmadi.

Yukarida yazdigim gibi Izmir hep yasamak istedigim insanlarin daha ozgur oldugu bir sehir olarak aklimda kaldi .Tabi cocuklugumda yasadiklarim da .

Bugun supermarkete gittim . Bir kucuk kutuda 6 tane bardacik 6 dolar civarinda . Alir miyim hic. Eve donunce ilk isim araka bahcedeki bardacik(incir ) agacini ziyaret etmek oldu. Bir gece once gokgurultulu simsekli sagnak yagistan sonra yumusayan topraga ayaklarimin gomulmesine aldirmadim . Bir baktim .olgunlamis "Hadi artik toplayin diyen Bardaciklar " . Boyumun yetistigi dallardan topladim ve yedim bir kac tanesini . Baldan daha tatli sulu sulu bardacik .

Affan dedeye para saymadim ama bir ara da olsa dondum cocukluguma . Daha bir dolu bardacik bekliyor toplanmak icin yoksa bortu bocege yem olacak .

Yarin yapilacak ilk is yine arka bahceye gitmek ve sepeti doldurmak bardacikla ...

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..