Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '06

 
Kategori
Şarap
 

Bardolino Classico

Aylarca bir İtalyan şarabının peşinden koşturdum. İzmir-Bostanlı'daki Venedik Pizza'nın şarap mönüsünde görmüştüm onu. Menekşe aromalarının baskın olduğu bir İtalyan kırmızısı idi. Lamberthi'nin "Bardolino Classico"su. Bir Toscana şarabı. Ancak şarap mönüsünde olmasına karşın restaurantta mevcut değildi. O günden sonra tüm marketlerde, bildiğim şarap butiklerinde o menekşe kokuşlu kırmızının peşinden koştum ama bulamadım. İnternette aradım, Türkiye'ye yeni ithal edilmekte olduğu bilgisine ulaştım ama nafile.

Bir süre sonra gezi amaçlı bir haftalığına Almanya'ya gittim. Ve tahmin edeceğiniz gibi yine Toscana güzelini arama çabalarım devam ediyordu ve nihayetinde bir marketin şarap reyonunda vuslat gerçekleşti. Üç şişe aldım. Bir şişesini kaldığım evde ev sahipleriyle açmayı diğerlerini de Türkiye'ye getirmeyi düşünüyor idim. Akşam eve geldiğimizde şarabı açacağım zaman ev sahipleri benim şaraba bakışımdan etkilenmiş olacaklar ki kıyamadılar ve açtırmadılar şişeyi. Onun yerine bir İspanyol şarabı açıldı ve üç şişe de Türkiye'ye geldi.

Bir ay kadar geçmişti ki büyük marketlerimizin birinin raflarında Bardolino Classico'yu gördüm. Tabi fiyatı 25 ytl idi ve ben Almanya'dan 3,99 euro'ya almıştım. Gözünü sevdiğimin ÖTV si demekten de kendimi alamadım.

Şişenin birini eşimle birlikte, Mordoğan'da Yıldız Motelin balkonunda evlilik yıldönümümüzün gecesinde açtık ve o enfes lezzeti damaklarımıza hapsetebilmenin eşsiz lezzeti ve hazzını yaşadık.

Şimdi peşinden koşturduğum bir güzel daha var. O da yine bir İtalyan kırmızısı, o da yine bir menekşe kokuşlu. Mellini'nin "Sanqiovese di Toscana"sı. Onu bulmayı daha başaramadım maalesef. Görenlerin, bilenlerin, lütfen insaniyetnamına, gastronomi adına, gurme tanrıçaları yüzüsuyu hürmetine bana bildirmeleirini rica ederim.

İşte bu şarap merakı, işte bu gurme saplantıları ya da hassasiyetleri böyle bir şey. Biraz mizahi ele almaya çalıştığım bu konu ile ilgili tekrar yazacağım, gövdesine tutunup, dilimizin arkasında damağımıza hapsetmeye devam ettiğimiz sürece bağbozumu lezzetlerini Fransanın, İtalyanın, Kaliforniyanın, Elazığın, Diyarbakırın, İzmirin, Kapadokyanın, Bozcaadanın, Tokatın, Sarosun ve daha nice bereketli ovaların toprağını ve tuzunu...

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..