Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Mart '19

 
Kategori
Şiir
 

Barış İçinde Yaşasak Ne Var?


Seçmedik annemizi, ben öyle biliyorum,
Aksini söyleyebilen var mı?
*

Seçmedik babamızı, ben öyle biliyorum,
Aksini söyleyebilen var mı?
*

Renk, memleket, seçilmez, ben öyle biliyorum
Aksini söyleyebilen var mı?
*

Kimimiz nerde doğduk, kimimiz başka yerde
Hepimiz bir şehirde, başka yerde, başka köyde hatta başka ülkede
*

Annemiz canımız, babamız kahramanımız oldu.
Biz ailemiz olduk, ailemiz biz oldu.
*

Kimisinin annesi şehirli, tırnakları ojeli
Kimisinin annesi eli nasırlı, ama anne eli
*

Kimisinin babası, tüccar, işadamı
Başka birinin babası tamirci, çiftçi
*

Laz olduk, Çerkez olduk ya da Gürcü
Kürt olduk, Ermeni olduk ve Türk
*

Türkü söyledik her birimiz kendi dillerimizde
Her birimizi anneler doğurdu, annesinin civanı, kınalı kuzusu, prensesi
Her birimizi babalarının aslanı, sultanı, asena’sı
Annemizi de babamızı da seçmedik biz
*

Engelli doğduk, erken doğduk, geç doğduk
Kimimiz sezeryanla, kimimiz tarlada, kimimiz yolda
İnsan olarak her şekilde doğduk
Suçlu doğmadık, doğamazdık.
*

Dinimiz İslam, İslam’da da mezhepler var
Hıristiyan’sak eğer; Bizans çekmedi Haçlılardan çektiği kadar
Yahudi veya Şaman
Herkes atası kadar, atasının yolundan olur yola revan
Bırakalım bu işleri, anlamaya çalışsak birbirimizi ya ne var
İşi güzel, sözünün eri, ticareti tastamam
Kendisi ne olursa olsun lanet edilesi adamlar da var
İnsanlar da var…

 

 
Toplam blog
: 2271
: 163
Kayıt tarihi
: 15.10.14
 
 

Bugünün doğrusu yarının eğrisi, dost görünenler düşman ve herşey aslında zıddı olabilir. Büyük ih..